רש״ת: נערכים לשביתה בנתב״ג ביום שישי מכניסת השבת

הוקם צוות מיוחד הכולל את נציגות של הוועד והנהלת הנמל לאישור בקשות חריגות לנחיתות והמראות ובכלל זה טיסות אמבולנס. יו״ר ועד העובדים: ניסיון חמור לקבוע עובדות בשטח


11:26 ,29.11.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

מרשות שדות התעופה נמסר כי הבוקר הסתיימה ישיבת תיאום בהשתתפות שמואל זכאי, מנהל נמל תעופה בן גוריון, חברות התעופה ושותפי הפעילות כגון רשות האוכלוסין, משטרה וחברות שירותי הקרקע כדי לתאם את הפעילות המבצעית של נמל התעופה ביום שישי מכניסת השבת. בעקבות הישיבה יצא נוטאם (הודעת טיס) מסודרת לחברות התעופה שכותרתה ״תתכן שביתה״, וזאת על מנת לצמצם למינימום את הפגיעה בציבור הנוסעים.

 

מרשות שדות התעופה נמסר כי היא נערכת על פי הודעת וועד העובדים כך שנמל התעופה ייסגר להמראות ונחיתות החל מיום שישי 1/12 בשעה 17:00 זמן מקומי ועד צאת שבת 2/12 בשעה 18:00 (זמ"מ). בשעות בהם אמור הנמל להיות סגור צפויות כ-160 נחיתות והמראות ובצפי של כ-26 אלף נוסעים.

 

עוד נמסר מרש״ת כי תחילת בידוק ביטחוני בצאת שבת והצ'ק אין (רישום לטיסה) משעה 18:00 כלומר טיסות ראשונות ימריאו החל משעה 21:00.

 

הנמל יהיה מבצעי באופן מלא ולכן כל היחידות המבצעיות והתפעול (מגדל פיקוח, כבאות, מרכז מבצעים, ביטחון, הסבלים/ נטלים ויחידות השירות למטוסים) יהיו במשמרת מלאה.

 

עוד נמסר מרש״ת כי הוקם צוות מיוחד הכולל את נציגות של הוועד והנהלת הנמל לאישור בקשות חריגות לנחיתות והמראות ובכלל זה טיסות אמבולנס.

 

הנהלת השדה וצוותי העובדים נערכים לטיפול בנוסעים אשר טיסתם תאחר את הסגירה וייאלצו להישאר בשדה, וזאת החל ממזון לתינוקות ועד מזרונים ושמיכות.

 

עוד נמסר מרש״ת כי ״בשעות הקרובות, לכשתתבהר התמונה וכשיגיעו מחברות התעופה בקשות להקדים או לאחר את הטיסות וייתכן עד ביטול הטיסות האמורות לנחות או להמריא בזמן סגירת השדה״

 

נזכיר כי ועד רשות שדות התעופה הודיע אתמול (ג׳) על הפעלת נתב"ג בסוף שבוע זה במתכונת יום כיפור. משמעות ההודעה היא השבתת הנמל מכניסת השבת ועד צאתה.

הנימוק להשבתה הוא החלטת שר הפנים אריה דרעי, להקים ועדה בה שותפים ראשי יישובים באזור השפלה, שמטרתה הכשרת מהלך שיביא לגביית כספים מרשות שדות התעופה לכיסוי גירעונות הרשויות המקומיות.

 

יו"ר ועד העובדים, פנחס עידן, אמר כי "זהו ניסיון חמור לקבוע עובדות בשטח ולבצע מחטף פוליטי בשנת בחירות ברשויות המקומיות שמטרתו גיוס כספים מרשות שדות התעופה כדי לפתור בעיות לוקאליות של הרשויות והכל עוד בטרם הדיון המשפטי בנושא. אנו קוראים לשר הפנים ולוועדה מטעם שהוקמה להמתין לדיון המשפטי ולא לנסות לקבוע עובדות בשטח. אם יוזמה זו תצא אל הפועל, הראשונים שישלמו את המחיר, אלה הם אלפי העובדים שעלולים לאבד את פרנסתם ומיליוני נוסעים שייפגעו בשירות ובבטיחות. ראשי הרשויות אולי שכחו אבל עובדים רבים ברשות ובחברות הנסמכות עליה הם תושבי האזור".

 

בהמשך להודעת ועד רשות שדות התעופה, דובר ההסתדרות יניב לוי מסר כי: "חששותיהם של העובדים מפני ההשלכות שעלולות לפגוע באיתנות הכלכלית של הרשות הם חששות מובנים וההסתדרות פועלת מול כל הגורמים על מנת למצוא פתרון הולם ומוסכם".