בן הרוש לשרי האוצר והתחבורה: התייקרות הסולר – משבר לאומי שמחייב התערבות הממשלה

יו״ר מועצת המובילים מציין כי מתחילת השנה הסולר לתחבורה התייקר בלמעלה מ-54%. טוען: מכה אנושה למשק ההובלה בו הסולר מהוה 35% מהתשומות, לא נוכל לשאת על גבנו את עול המשבר שפקד את העולם, בוחנים השבתת המשאיות


10:46 ,31.03.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

גבי בן הרוש, יו״ר מועצת המובילים והמסיעים, פנה השבוע במכתב דחוף לשר האוצר, אביגדור ליברמן, ולשרת התחבורה, מרב מיכאלי, שעניינו השבתת ענף ההובלה בישראל בעקבות התייקרות הסולר לתחבורה. בן הרוש ציין במכתבו כי חברות ההובלה מתכוונות להתכנס לדיון דחוף במהלכו יבחנו את האופציה של השבתת המשאיות. לדבריו, חברי מועצת המובילים ישמחו להיפגש עם שרי האוצר והתחבורה בהקדם ולספק חומרים ככל שנתבקש.

 

בן הרוש מציין במכתבו כי מאז ינואר 2021, הסולר לתחבורה התייקר בלמעלה מ-54%, בכלל זה שחיקת החזר הבלו למשאיות, אשר יזם משרד האוצר במסגרת הרפורמה למיסוי על הדלקים. לפעולה זו של האוצר, הצטרף המשבר העולמי אשר הוביל לשרשרת התייקרויות הנפט בעולם ועל פי הודעות ספקי הדלקים לחברות ההובלה, הסולר בחודש אפריל עומד להתייקר ב-1.30 ₪ לליטר.

 

בן הרוש כותב כי ״מדובר במכה אנושה למשק ההובלה, כאשר הסולר מהווה למעלה מ-35% מהתשומות. במצב עניינים זה, איננו מסוגלים ׳לגלגל׳ באופן מיידי את תוספת העלויות ועל כן בכוונתנו לכנס את חברות ההובלה לדיון חירום בנושא לצורך בחינת האופציה של השבתת המשאיות.

 

״לצערנו, מדובר בצעד נואש, שאנו מעדיפים להימנע ממנו מתוך אחריות בראש ובראשונה כלפי הלקוחות שלנו. אולם, ממשלת ישראל איננה יכולה לעמוד מנגד מבלי להתייחס להתפתחות זאת כאל משבר לאומי אשר מחייב התערבות ממשלתית דחופה.

 

״כממונה על המשק הלאומי, אתה בוודאי מודע לנזקים העצומים שהשבתה כזו יכולה להסב לכלל המשק, עם זאת לא ניתן לצפות שאנו נישא על גבינו את העול המשברי שפקד את העולם.

 

״כל פתרון אחראי מצד ממשלת ישראל להוזלת השימוש בסולר, שתאפשר תקופת מעבר להמשך התנהלות משק ההובלה יהיה מקובל עלינו״.