בן הרוש מזהיר: השבתת הנמלים תתחדש ביום ראשון

במועצת המובילים מדגישים כי השבתת הנמלים עשויה להתחדש באם לא יוזלו מחירי הסולר. בינתיים, המאבק עוכב זמנית בשל בקשה נמד התאחדות התעשיינים ויצואנים חקלאיים, שהתחייבו לפנות לראש הממשלה ושר האוצר


00:00 ,22.02.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, מזהיר כי, השבתת נמלי ישראל עשויה להתחדש כבר בתחילת השבוע הבא. ממועצת המובילים נמסר כי, השבתת הנמלים אתמול אחר הצהרים הייתה מלאה ונערכה כמתוכנן. משמרת ב' ומשמרת ג' בנמלים חיפה, אשדוד ואילת, עיכבה את האוניות, ומנעה יבוא וייצוא של עשרות אלפי טונות מטען.

עוד נמסר כי, האיום על השבתת הנמלים כבר בתחילת השבוע הבא לא הוסר, הוא עוכב זמנית על פי בקשתם של התאחדות התעשיינים וגורמי הייצוא של התוצרת החקלאית. גורמים אלה התומכים במאבק, התחייבו לפנות מיידית לראש הממשלה ושר האוצר בכדי להוזיל את מחיר הסולר.

נזכיר כי, יצואנים חקלאיים פנו אל בן הרוש בבקשה להכניס את תוצרתם לנמלים באופן חריג בזמן השביתה אתמול מתוך חשש לפגיעה בהם דווקא בעיצומה של העונה. גם לשכת הספנות והתאחדות התעשיינים פנו אליו בבקשה לדחות את השביתה ולהמשיך במשא ומתן. למרות זאת, התקיימה השבתת הנמלים אתמול כסדרה.

היום מדגישים במועצת המובילים כי אם דרישתם להוזיל את מחירי הסולר לא תיענה, יחריף המאבק ויתרחב לתחומים נוספים מעבר להשבתת הנמלים.

עוד ציינו כי, ארגון חברות ההסעה בישראל, המפעיל כ-4,000 אוטובוסים, הוציא לרחובות תל אביב עשרות אוטובוסים שנעו בכיכר המדינה בתל אביב לאות הזדהות עם הדרישה להוזיל את מחיר הסולר .