הוועדה לענייני ביקורת המדינה תדון במסקנות דו"ח מבקר המדינה

גבי בן הרוש, אשר הוזמן להשתתף בישיבת הוועדה, ציין כי: חייבת לקום ועדה שתחקור את האירועים שקרו על מנת להסיק את המסקנות למנוע את הישנותם בעתיד


00:00 ,17.10.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

גבי בן הרוש, אשר הוזמן להשתתף בישיבת הוועדה, ציין כי: חייבת לקום ועדה שתחקור את האירועים שקרו על מנת להסיק את המסקנות למנוע את הישנותם בעתיד
 
הוועדה לענייני ביקורת המדינה תתכנס בתחילת השבוע הבא על מנת לדון בנושא היערכות משרד התחבורה למתן שירותי תובלה למשק האזרחי והיערכות צה"ל לגיוס כלי רכב בשעת חירום בהמשך לפרסום דו"ח מבקר המדינה השנה.
 
כזכור, דו"ח מבקר המדינה התייחס השנה בפרק "כוננות והיערכות" לתפקודם של משרד התחבורה וצה"ל לגיוס של כלי רכב בשעת חירום ולכשלים שהתגלו בשתי המלחמות האחרונות בכל הנוגע לנושא זה.
 
מבקר המדינה, השופט בדימוס מיכאל לינדנשטראוס, קבע בדו"ח שפרסם כי "הקצאת משאבי התובלה במשק בין צורכי צה"ל לבין צורכי המשק האזרחי נעשית בלי שקיים גורם-על שלו ראייה מתכללת, שתאפשר להביא בחשבון את כל השיקולים ותאזן בין שתי מערכות אלו".
 
עוד נכתב בדו"ח המבקר כי "הרשות לתובלה לא בחנה ולא עדכנה את הנתונים משנת 2002, המתייחסים לביקוש לשירותי תובלה, אף על פי שמאז חלו שינויים בגודל האוכלוסייה ובמבנה ענף התובלה במשק. כתוצאה מכך, אין לרשות לתובלה תמונת מצב עדכנית של נתוני הביקושים החזויים בשעת חירום", וכי לא חלו שינויים מהותיים בסדרי חלוקת אמצעי התובלה בין צה"ל למשק האזרחי ולא צומצמו החוסרים, שעליהם הצביע הדוח".
 
עוד כתב מבקר המדינה כי "מטה מל"ח ארצי והרשות לתובלה לא פעלו מול הדרגים הגבוהים בצה"ל ומול שר הביטחון כדי להביא לשינוי יסודי במצב".
 
גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, אשר הוזמן להשתתף בישיבת הוועדה לענייני ביקורת המדינה, ציין בשיחה עם מערכת port2portכי הוא שמח על כינוסה של הוועדה לדיון בנושא חשוב זה שכן כבר שתי מלחמות בהן קיימת בעיה של הקצאת רכבים לצה"ל ולמשק האזרחי בתפעול בזמן אמת, וכי חייבת לקום ועדה שתחקור את האירועים שקרו על מנת להסיק את המסקנות למנוע את הישנותם בעתיד.