המובילים: מחסור במובילי טנקים ונהגי רכב בצבא

ראשי המועצה פנו אל נציב קבילות החיילים והדגישו כי המחסור בכוח אדם בצבא בא לידי ביטוי גם במחסור החמור בנהגי רכב כבד ומובילי טנקים. בן הרוש: למשק האזרחי אין את היכולת לספק את דרישות צה״ל בעת חירום


12:40 ,16.12.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

נציב קבילות החיילים, האלוף במיל׳ יצחק בריק, פנה לוועדת חוץ וביטחון במכתב בו הוא מעביר ביקורת על יחידות מחסני החירום של צה״ל ואי כשירותם למלחמה הבאה, תוך שהוא מזכיר גם את המחסור בכוח אדם שבגינו כלי הרכב בצה״ל אינם מתוחזקים כראוי.

 

בעקבות פנייתו לוועדת חוץ וביטחון, החליטה מועצת המובילים והמסיעים בראשות גבי בן הרוש, לפנות אל נציב קבילות החיילים ולהדגיש כי המחסור בכוח אדם בצבא בא לידי ביטוי גם במחסור החמור בנהגי רכב כבד ומובילי טנקים, כאשר למשק האזרחי אין את היכולת לספק את כל דרישות צה״ל בעת חירום.

 

לטענת מועצת המובילים, בעקבות פנייתה ובזכות טיפולה של ח״כ ד״ר ענת ברקו, חיילים משוחררים ששירתו במרכז הובלה כנהגי משא כבד, מקבלים רישיון נהיגה אזרחי. אולם נהגים מחילות אחרים, אשר נוהגים בפועל ביחידות רכב כבד, אינם זכאים להטבה זו. הדבר מגביר את המחסור החמור בנהגים מקצועיים, וכן מקטין את המוטיבציה של החיילים לשרת כנהגי רכב כבד בצה״ל.

 

יו״ר מועצת המובילים, גבי בן הרוש, ציין כי ״כבר לפני מספר חודשים, בישיבה של ועדת חוץ וביטחון בראשות ח״כ אבי דיכטר שעסקה בתיקון תקנות לשעת חירום, ציינתי כי אנו עוסקים בתקנות, אך למעשה אין מי שיפעיל את המערך לשעת חירום, מה שעלול לפגוע ביכולת המבצעית של צה״ל״.

 

לטענת מועצת המובילים, המחסור החמור בנהגים מקצועיים בתחום המשא הכבד נמשך זה שנים והמועצה מתריעה על כך במכתבים לגורמים השונים בצבא ובמשרד הביטחון והתחבורה המעידים על כך כבר משנת 2006.