התעשיינים והמובילים לשר כ"ץ: מערכות התראה – ברכבים חדשים בלבד

טוענים כי עלות התקנת מערכות התראה ברכבים משנת 2012 תעלה לתעשייה 140 מיליון שקל. מבקשים לשנות התקנות לאלתר על מנת למנוע פגיעה בתעשייה ובבעלי משאיות


11:06 ,22.06.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

התאחדות התעשיינים בישראל לצד מועצת המובילים והמסיעים פנתה לאחרונה במכתב לשר התחבורה מר ישראל כץ שנושאו הוא תקנות התעבורה (תיקון מספר 2) – התשע"ו  2016. עותקים מהמכתב הועברו למנכ"ל משרד התחבורה ולסמנכ"ל בכיר תנועה במשרד.

 

המכתב, שנשלח על ידי משרד עורכי דין המייצג את התאחדות התעשיינים ומועצת המובילים והמסיעים, מציין כי על פי התיקון לתקנות - שפורסמו בפברואר השנה – מחויבים רכבים שנרשמו על ידי הרשויות בישראל החל מינואר 2012 בהתקנות מערכות התראה.

 

לטענת התעשיינים והמובילים, בדיקה שנערכה על ידם העלתה כי עלות התקנת מערכות התראה ברכבים אלו מוערכת ביותר מ-140 מיליון שקל.

 

בעוד התאחדות התעשיינים ומועצת המובילים והמסיעים תומכת בבטיחות בדרכים – נאמר במכתב לשר התחבורה – הרי שהשתת עלות כזאת על כלל התעשייה אינה פשוטה כלל, ומצטרפת לעלויות רבות שהושתו על התעשייה כולה בתחום הרכבים לאחרונה  - בין היתר בעקבות חוק אוויר נקי. לעלויות אלה – מציין המכתב – יש משמעות כלכלית רחבה על התעשייה כולה.

 

עוד כותבים התעשיינים והמובילים לשר התחבורה כי לאור המאמצים לבחון את היעילות הכלכלית והאפקטיבית של חקיקה ותקנות חדשות יש לבחון את ההשלכות שיש לתיקון הנדון על התעשייה בישראל. הם מוסיפים כי פתרון חלופי הינו התקנת מערכת התראה ברכבים חדשים בלבד, שטרם עברו הליך רישוי כדין – כפי שנהוג לעשות באיחוד האירופי.

 

התעשיינים והמובילים מבקשים עוד כי התקנות יתוקנו לאלתר על מנת למנוע פגיעה בתעשייה ובבעלי המשאיות באופן שיחולו על כלי רכב שמועד רישומם הוא במועד פרסום התקנות האמורות.