ועדת הכלכלה דחתה את בקשת משרד התחבורה לתקן את התקנות להסדרת הובלת דלק

ח"כ וקנין: לא נעשתה עבודת מטה רצינית שתבחן כיצד ישפיע התיקון על הובלת דלק בשעת חירום. משרד הביטחון: התיקון עלול להחמיר את הבעיה שבהובלת דלק בשעת חירום


10:50 ,28.10.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

ועדת הכלכלה של הכנסת דחתה היום את בקשת משרד התחבורה לתקן את תקנות שירותי הובלה, בעניין הסדרת הובלת דלק ברישיון.

 

התקנות נועדו להחליף הסדרה דומה העוסקות בעניין מתוקף חקיקה לשעת חירום, כך שההסדרה תהייה מתוקף תקנות שירותי הובלה ולא מתוקף חקיקת החירום שיש לבטל. עם זאת, במהלך הדיון התברר כי משרד התחבורה לא קיים התייעצות עם הגורמים הנוגעים בדבר, בהם רשות החירום הלאומית, משרד הביטחון וצה"ל, באשר להשפעת תיקון התקנה על הובלת דלק בשעת חירום.

 

ח"כ יצחק וקנין, שעמד בראשות הישיבה, דרש ממשרד התחבורה לקיים עבודת מטה רצינית, בשיתוף כל הגורמים הנוגעים בדבר, ורק לאחר מכן להגיש לוועדה נוסח מתוקן לדיון נוסף.

 

עו"ד הרצל רבינאן מהלשכה המשפטית של משרד התחבורה הסביר כי מדובר בתיקון שנועד להחליף חקיקת חירום, ולעגן את נושא הסדרת הובלת דלק בתקנות שירותי הובלה. עם זאת, עם זאת, נציג רשות החירום הלאומית (רח"ל) וראש חטיבת משרדי תשתיות במשרד הביטחון, שאול דלאל, טען כי בתקנות ישנו תיקון שיכול לפגוע ביכולת של המשק לשנע דלק בשעת חירום. הוא הסביר כי כיום יש בישראל 117 מכליות עם קיבולת של 14 אלף ליטר, וגם כעת יש בעיה קשה בשינוי דלק בחירום.

 

הוא הוסיף כי התיקון עלול לעודד שימוש נרחב יותר במכליות קטנות ולהוביל למצב שבו מספר המכליות עם הקיבולת הגדולה יצטמצם והבעיה בשעת חירום תחמיר. הוא ביקש שלא לדון ולאשר את התיקון, ופנה לוועדה על מנת שתחזיר את התקנות למשרד התחבורה ותבקש לקיים עבודת מטה מסודרת ומשותפת יחד עם נציגי רח"ל, משרד הביטחון וצה"ל וכן יחד עם מנהל הדלק במשרד האנרגיה ועם המובילים.

 

ח"כ וקנין ביקש לדעת האם התקיימה ישיבת מטה עם כל הגורמים במשרד התחבורה, ונציג משרד התחבורה רביניאן טען כי התקיימה התייעצות רק עם הגורמים המחויבים בהם נציגי משרד ראש הממשלה.

 

היועץ המשפטי של חברת דלק, עו"ד שרון רוזנבלט, אמר כי חברות הדלק לא היו שותפות לעבודת המטה שקדמה להגשת הבקשה לתיקון התקנות. לנוכח הדברים החליט ח"כ וקנין לסגור את הישיבה ולדחות את ההצבעה על תיקון התקנות למועד אחר.

 

ח"כ וקנין קרא למשרד התחבורה "לקיים ישיבת מטה יחד עם כל הגורמים הנוגעים בדבר, ובכלל זה נציגי משרד הביטחון, נציגי המובילים וחברות הדלק, ולהגיש לוועדה תיקון מסודר לאחר שההשלכות שלו ייבחנו בצורה רצינית".