מועצת המובילים: חוברת הדרכה להעמסת ופריקת מטענים

גבי בן הרוש: יש לשדרג את תכנית ההכשרה. אנו פועלים להכנת חוברת להעמסה ופריקה, שש לומדות אינטרנטיות, וכן הכשרה של 40 מרצים חדשים בתחום. מקווים כי החוק המחייב חונכות לנהגי רכב כבד יאושר בקרוב


11:57 ,20.12.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

בשבוע שעבר התקיים כנס מכללות ביוזמת משרד הכלכלה ובו נכחו כל נציגי משרד הכלכלה והתחבורה בתחום ההכשרה: שולי אייל, מנהל אגף בכיר הכשרה ופיתוח כ"א במשרד הכלכלה, אפי רוזן, מנהל אגף בכיר לרישוי משרד התחבורה, פריד אבו תאיה, מפקח ארצי למקצועות התחבורה במשרד הכלכלה ואברי פולצ'ק, מנהל תחום נושאים פדגוגיים במשרד הכלכלה.

 

יו"ר מועצת המובילים, גבי בן הרוש, העביר בכנס הרצאה שנושאה היה קווים לדמותו של הנהג המקצועי, וזאת בעזרת ניתוח תאונות קטלניות, הסיבות להן והאם ניתן היה למנוע אותן.

בן הרוש אמר במהלך הרצאתו: "הייתי שותף לכל ועדות החקירה של התאונות הקטלניות ב-15 השנה האחרונות. מאוד חשוב לחבר נהיגה נכונה עם טעינה ופריקה, דבר שלא קיים היום. את מרבית התאונות ניתן היה למנוע לו היתה הכשרה נכונה. ענף ההובלה משרת את הכלכלה בישראל, את צה"ל ואת מערכת הביטחון ובכל זאת המדינה לא רואה לנכון להתייחס כראוי לנושא. משרד רה"מ אישר ועדת מנכ"לים לבדיקת הקטל בכבישים, ואני אומר שהם סומכים על הזיכרון הקצר של הציבור, בשנת 97' כבר הוקמה ועדת מנכ"לים כזאת, ומה השתנה? בכדי למנוע את הקטל בכבישים הכי חשוב זה להשקיע בגורם האנושי.

 

"בימים אלה אנו מכינים עם הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים חוברת הדרכה להעמסת ופריקת מטענים המיועדת לשוטר, לסדרן העבודה, לנהג ולקצין הבטיחות. לא מזמן ראיתי באגר שקשור עם רצועה והשוטר כלל לא יודע לאכוף את זה, זוהי הפקרות של חיי אדם, רצועה לרכב ששוקל 50 טון? ובכביש 6, ראיתי נגמ"שים מועמסים ללא קשירה בכלל... גם בתאונה בערבה בה עפו טרקטורים שהיו מועמסים על הרכב, הרי משטרה ליוותה את המשאית, אך היא לא ידעה בעצמה להבחין שהטרקטורים האלו מועמסים בניגוד לחוק.

 

"משנת 2003 אני לוחץ על משרד הכלכלה לעשות הכשרה, בוחנים ומורי נהיגה לא יודעים לנהוג ברכב שעליו הם מדריכים. בקרוב נכניס לתכנית 6 לומדות אינטרנטיות, את חוברת ההדרכה לקשירת מטענים וכן יאושר החוק המחייב חונכות של 14 יום לנהגי רכב כבד, הנהג ינהג עם מלווה ויתנסה גם בנהיגה ברכב עם נוסעים או עם סוגי מטענים שונים. כמו כן, נכשיר 40 מרצים חדשים. אם הנהגים יצאו מההכשרה עם ידע, אולי נחסוך כמה הרוגים".

 

בכנס ניתנה האפשרות למנהל המכללות לתת משוב על תכנית הלימודים ועל הבחינה המסכמת שכלל המלצות לשינויים. אברי פולצ'יק, מנהל תחום נושאים פדגוגיים במשרד הכלכלה, סיכם את הכנס בהבטחה שההצעות לשינויים שעלו כנס ייבחנו וייתכן וחלקן ייושמו.