מועצת המובילים למשרד התחבורה: קדמו עדכון תקנה 85

מבקשת כי משרד התחבורה יביא את התיקונים לאישור ועדת הכלכלה בהקדם. תיקון נוסח תקנה 85א4 אמור להביא לשיפור רמת הבטיחות של אבטחת מטענים ברכב מסחרי בהשוואה למצב הקיים שבו לא קיימים סטנדרטים מקצועיים מחייבים לאבטחת מטענים


12:07 ,20.07.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

מועצת המובילים פנתה למשרד התחבורה בנוגע לתיקון תקנה 85א׳. מועצת המובילים מזכירה בפנייתה למהנדס אבנר פלור, סמנכ״ל בכיר תנועה במשרד התחבורה את העבודה הרבה שנעשתה במשך מספר חודשים לטובת עדכון תקנה 85א׳ ואת העובדה כי ועדת הכלכלה של מושב הכנסת הנוכחית היתה אמורה לדון בתיקון המוצע לנוסח התקנה.

 

במועצת המובילים כתבו כי ״אנו מבינים כי התיקון התעכב כיוון שלא היתה ממשלה וכן בעקבות משבר הקורונה, אולם נכון לעכשיו אין כל סיבה שלא לקדם את הנושא. כל עיכוב שכזה פוגע בבטיחות משתמשי הדרך, ואנו מבקשים להביא את התיקונים הלוו לוועדת הכלכלה לאישור בהקדם״.

 

נזכיר כי תיקון נוסח תקנה 85א4 אמור להביא לשיפור רמת הבטיחות של אבטחת מטענים ברכב מסחרי בהשוואה למצב הקיים שבו לא קיימים סטנדרטים מקצועיים מחייבים לאבטחת מטענים. נזכיר כי שינוי נוסף בנוסח התקנה יקבע עבירה פלילית ברכב מעל 12 טון למי שלא עבר השתלמות מקצועית בנושא אבטחת מטענים.

 

נזכיר כי מועצת המובילים ערכה פיילוט השתלמות בנושא בהשתתפות כ-500 קציני בטיחות, שוטרי תנועה ונהגים אשר הוכתר כהצלחה.

 

ממועצת המובילים נמסר כי כאשר תיקון 85א ייכנס לרשומות לראשונה תהיה תקנה 85 ברורה ומוסברת כראוי לגבי אכיפה ותספק למשטרת התנועה כלי חוקי לאכיפת עבירות של העמסת וקשירת מטענים שלא בהתאם להוראות החוק.