מועצת המובילים: לשוב ולעודד את פרויקט ״לילה טוב״

במועצת המובילים טוענים כי על משרד התחבורה לשוב ולעודד את פרויקט לילה טוב שיגרום להפחתת העומס בכבישים ולהפחתת זיהום האוויר


10:14 ,18.10.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

מועצת המובילים פנתה למשרד התחבורה בבקשה לקדם את פרויקט ״לילה טוב״ ולתת לו עדיפות ממדרגה ראשונה. כזכור, בשנת 2010 יצאה חנ״י בשיתוף עם משרד התחבורה בפרויקט הייחודי שמטרתו היתה לעודד שינוע מכולות אל ומהנמל בשעות הלילה.

 

העידוד נעשה באמצעות החזר של 150 שקל עבור כל מכולה שמשונעת בין השעות 22:00 ל-6:00 בבוקר. אולם, למרות הפרויקט, היקף פעילות המשאיות בלילה בנמלים עדיין נמוך.

 

מועצת המובילים ציינה כי לאור הפעילות של רכבת המטענים, שמתנהלת בהפסדים, עדיף למשרד התחבורה לתמרץ את פרויקט ״לילה טוב״ שיגרום להפחתת העומס בכבישים ולהפחתת זיהום האוויר.

 

עוד ציינה מועצת המובילים כי בחיפה, למשל, יש כ-400 משאיות שעובדות בלילה, וצריך שיהיו לפחות 1,000 משאיות. באשדוד הפעילות אפסית.

 

הבעיות בפרויקט, נמסר ממועצת המובילים, נובעות ממספר סיבות, בהן: מחסני היצואנים והיבואנים שסגורים ברובם בלילה, מחסור בנהגים ועיכובים ותקלות בכניסה לנמל. בנוסף, טוענים במועצת המובילים, מערכת זימון תורים בנמלים, אמורה הייתה לשפר את ההיענות לפרויקט ולהתמודד עם בעיית התקלות והעיכובים בכניסה לשערי הנמל, אך זה לא קרה.