סיור מקצועי לחברי מועצת המובילים בנמל הדרום

גבי בן הרוש: התרשמנו מהסיור. חשוב שאנו, כלקוחות הנמל, נתעדכן לגבי הפרויקט ונבין איך הוא מתנהל ומתקדם. חברי המועצה התעניינו בכבישי הגישה הנבנים סביב הנמל


11:45 ,07.09.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

חברי מועצת המובילים התארחו בסיור מקצועי שערכה חברת נמלי ישראל בפרויקט נמל הדרום העתידי החדש. הסיור נערך בהשתתפות שלמה ברימן, מנכ"ל חנ"י, גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים, דוד כוכבא, מנכ"ל מועצת המובילים, ומנהלי חברות הובלה מהמובילות במשק.

 

גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים: "התרשמנו מהסיור. חשוב שאנו, כלקוחות הנמל, נתעדכן לגבי הפרויקט ונבין איך הוא מתנהל ומתקדם. מצד אחד חשוב לנו שתהיה בעתיד תחרות הוגנת ומצד שני חשוב גם שהנמלים הקיימים כיום לא ייפגעו. שלא יקרה מה שקרה עם כביש 6 שקיבל זיכיון 25 שנה והכתיב למדינה מחירים שרירותיים שלא ניתן לשנותם. כמועצת המובילים חשוב לנו שהנמלים הקיימים יקבלו תנאים שווים מכל הבחינות, ציוד, העמקת הנמל, רגולציה וכו'. כלקוחות שנותנים שירות לתעשייה למשק אנו מברכים על התחרות״.

 

שלמה ברימן, מנכ"ל חנ"י: "שמחנו לארח את חברי מועצת המובילים בנמל הדרום החדש הנבנה באשדוד, ולהראות להם כי הנמל נבנה בסטנדרט גבוה ומתקדם עם בעלי מקצוע מהמעלה הראשונה״.

 

חברי מועצת המובילים התעניינו בין השאר גם במערכת הכבישים מסביב לנמל, ונענו כי בניית הנמל החדש כרוכה כמובן גם בשדרוג הכבישים מסביב ובניית מחלפים חדשים, בשילוב מגוון רחב של גופים מעורבים כגון משרד הביטחון, משרד התחבורה ועוד, כיוון שכולם מבינים שללא גישה נוחה, הנמלים לא יעבדו.

 

נמל הדרום באשדוד ונמל המפרץ בחיפה מוקמים בימים אלה בעלות של כ-1.7 מיליארד שקל עבור כל נמל. נמל הדרום באשדוד מתפרש על שטח של 640 דונם עם שני רציפים באורך כולל של 1,300 מטר, והוא עתיד להיפתח לפעילות בשנת 2020 -2021 ולהעניק שירות גם לסוגי אניות מסוג טריפל E, אניות ענק חדישות וידידותיות לסביבה, שאינן יכולות לפקוד את ישראל כיום בשל גודלן.