פיתוח הנמלים לצד קריסת ההובלה היבשתית

יו"ר מועצת המובילים והמסיעים גבי בן הרוש מתריע במכתב לראש הממשלה על מחסור של אלפי נהגים הגורם לבזבוז כספי ציבור בשל המשבר בהובלה הכבדה


10:24 ,17.02.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

מועצת המובילים מתריעה על תהליך הקריסה האיטי, שיש לו השפעה מכרעת על כלל מרכיבי המשק – תעשייה, מסחר, חקלאיות, תשתיות, בטחון, יצוא ויבוא. כך מודיע יו"ר מועצת המובילים המסיעים גבי בן הרוש, במכתב ששלח היום (ב') לראש הממשלה ושרי האוצר, תחבורה ועבודה ורווחה.

 

במכתב, תחת הכותרת "פיתוח הנמלים על רקע משבר כוח אדם נהגים בענף התובלה", ציין בן הרוש, שמזה שנים סובל ענף ההובלה ממשבר מתמשך של חוסר בנהגים, משבר שהולך ומחמיר משנה לשנה, כשהיקף הפרישה של נהגים בענף עולה על היקף הקליטה.

 

כתב בן הרוש: "אנו עדים לתוכניות מבורכות של פיתוח נמלי הים, שמיועדים לתת מענה למשק מתפתח על פי תכנון רב שנתי, זאת לצד ענף הובלה, שמהווה את החוליה החלשה בשרשרת לוגיסטית שמחויבת להתקיים בהלימה בין כל החוליות, אחרת תפגע היעילות וחיזוק חוליית הרציף בנמל לא תועיל".

 

בן הרוש ממשיך ומתריע, כי מזה שנים אוניות ממתינות ברציפים בשל חוסר במשאיות, וכן כי בשל חוסר ברכב כבד, מבטלים ידיים במשמרת ב', כשנהגים הנכנסים לנמל במשמרת בי חורגים בדרך כלל מתקנה 168 - חוק שעות עבודה ומנוחה לנהגים.

 

"מתקבלת", כתב בן הרוש, "תמונה שערורייתית של השקעות הון בפיתוח נמלים וציוד הובלה יקר, לצד יעילות נמוכה של ניצול הציוד, בשל היעדר נהגים בהיקף שמגיע לאלפים".

 

לטענתו, מטה מועצת המובילים הכין ניירות עבודה מפורטים, שכוללים נתונים כמותיים ביחס להיקף הבעיה, מודלים עתידיים עם החרפת המשבר ונזקים כספיים לענף ההובלה ולמשק בכללותו.

 

בן הרוש ביקש מהמכותבים לקבל מענה מהיר וטיפול רב-תחומי בבעיה, בכלל זה הגדרת נהיגה כמקצוע, קידום הכשרות מקצועיות, קביעת נהיגת רכב כבד בעבודה מועדפת וצה"ל כמערכת תומכת הכשרה לחיילים משוחררים.