רשות המסים ערכה מבצע ביקורת ארצי בקרב מובילים

במסגרת המבצע נערכו 220 ביקורות, מהן עולה כי כ-10% מהנבדקים לא דיווחו על הכנסותיהם כדין. מוביל באילת לא רשם הכנסות בשווי 27 אלף שקל


11:04 ,22.09.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

רשות המסים ערכה בתחילת החודש מבצע ביקורת ארצי בקרב מובילים וחברות הובלה שונות. במסגרת המבצע נערכו 220 ביקורות, מהן עולה כי כ-10% מהנבדקים לא דיווחו על הכנסותיהם כדין.

 

"אני לא מסודר", טען מוביל באילת שלא רשם הכנסות בסך כולל של 27 אלף שקל ששולמו בגין הובלות שביצע בשנת 2016. בביקורת שנערכה לחברת הובלות מעכו גילו המבקרים כי בעליה לא רשם הכנסות של כ-17 אלף שקל שהתקבלו בגין הובלות עבור חברת רהיטים. בביקורת נוספת בעיר נמצא כי המוביל לא רשם הכנסות בסך כולל של כ-3,220 שקל. מוביל באזור תל אביב שנתפס כשלא רשם הכנסות בסך של 1,250 שקל אמר בתגובה "לא יודע מה לענות".

 

תצפית שערכו מבקרי הרשות העלתה כי מוביל שעבד בנתניה לא רשם הכנסות של כ-1,600 שקל.   בעקבות מידע שהתקבל במשרד השומה חיפה, נבדקו ספריו של מוביל בעיר. הבדיקה העלתה מספר ממצאים חמורים, ביניהם רישום של עלות ההובלה בלבד, ללא רישום התשלום בגין מכירת ארון, שבוצעה לאחר ההובלה.

 

מבדיקת ספריו של מוביל ברחובות עלה כי הוא לא הנפיק קבלות בגין עבודתו כבר יותר מחודש ימים, זאת חרף ראיות המעידות על ביצוע הובלות בתקופה זו.

 

המבצע נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור ובמסגרת הנחיית מנהל הרשות, משה אשר, למשרדים האזוריים להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.