תיאסר תנועת משאיות ורכבים כבדים בשעות השיא בצירים לעזה

שר התחבורה הודיע על האיסור לרכבים במשקל כולל מעל 12 טון בצירים המובילים למעבר כרם שלום בעזה בשעות ההגעה והחזרה של תלמידים


14:26 ,13.04.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

החל מ-2 במאי תיאסר נסיעת משאיות וכלי רכב כבדים בכבישי הדרום המובילים לרצועת עזה בשעות הבוקר ואחר הצהרים, במטרה להגביר את בטיחותם של הנהגים ותושבי האזור.  כך הודיע היום שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ.

 

על פי החלטת שר התחבורה, תיאסר תנועת משאיות וכלי רכב כבדים שמשקלם הכולל הוא מעל 12 טון בצירי תנועה מרכזיים המובילים למעבר כרם שלום בעזה בין השעות 07:00 ועד 09:00 בבוקר ומ-15:00 עד 17:00 אחר הצהרים, שהן שעות השיא של התנועה, הגבלות התנועה בצירים אלה יחולו בשני כיווני הנסיעה.

 

השר כץ החליט על סגירת צירים מרכזים בדרום לתנועת משאיות וכלי רכב כבדים בשעות השיא, בעקבות נתונים שהוצגו בפניו ולאחר בדיקה שנעשתה בנושא, תוך התייעצות ושיתוף פעולה עם משטרת התנועה וראשי הרשויות המקומיות של יישובי הנגב.

 

מהנתונים עולה כי מידי יום נעים בכבישי הנגב המערבי כ-2,000 משאיות וכלי רכב כבדים בשעות ההגעה והחזרה של התלמידים ותושבי האזור, המהווים סכנה מוחשית לשלומם. "אני נחוש לבצע את ההחלטה למרות התנגדותם של גורמים שונים. שמירה על חיי התלמידים ותושבי הנגב החשופים לסכנות ותאונות בדרכם לבית הספר קודמת לצורך לספק מוצרים לשלטון החמאס בעזה", אמר כץ.

 

האיסור על תנועת משאיות בשעות השיא תחול על הצירים הבאים: מצומת בית קמה ועד צומת בית הנשיא (כביש 264), מצומת אופקים ועד צומת מעון (כביש 241), מצומת בית קמה ועד צומת בית הגדי (כביש 293), מצומת רהט דרום ועד צומת הנשיא (כביש 310), מצומת שער הנגב ועד כרם שלום (כביש 232), מצומת צאלים ועד צומת גמה (כביש 222), מצומת צאלים ועד צומת רעים (כביש 234) ומצומת נתיבות ועד מעבר קרני (כביש 25).

 

בשעות שבהן תוגבל תנועת משאיות וכלי רכב כבדים, ניתן יהיה לחנות באחד  מהחניונים הבאים: תחנת הדלק בית קמה (כביש 293), אזור התעשיה רהט (כביש  310), אזור התעשייה אופקים (כביש 241), אזור התעשיה נתיבות, אזור התעשייה בית הגדי (כביש 25) ואזור התעשייה שדרות (כביש 232). יצוין כי האיסור על תנועת משאיות בכבישים אלה לא תחול על כלי רכב של צה"ל.

 

חברת נתיבי ישראל החלה בימים אלה להציב עשרות שלטי ענק המציינים את ההגבלות החלות על כלי הרכב הכבדים, בכל הכבישים והצירים שהוגבלו לנסיעה בשעות הבוקר ואחר הצהרים.

 

מנכ"ל משרד התחבורה, עוזי יצחקי ציין כי אגף התנועה במשטרת ישראל התבקש לאכוף באופן מסיבי את ההגבלה בכל מרחב כרם שלום, זאת, בנוסף למבצעי האכיפה המבוצעים בסמוך למעבר.

 

כתוצאה מתנועה מוגברת של משאיות וכלי רכב כבדים בכבישי הדרום, נפגעה התשתית של כבישים רבים באזור. במטרה לשפר את רמת הבטיחות בכבישים אלה, החלו משרד התחבורה וחברת נתיבי ישראל בביצוע עבודות נרחבות במספר כבישים מרכזים באזור. בין השאר מבוצעות עבודות ריבוד ותחזוקה בקטע מרכזי של כביש 232. בנוסף לכך מתוכננת הרחבה של הכביש לכביש דו מסלולי בעל שני נתיבים, בעלות של 250 מיליון שקל.