בעז צפריר סיים כהונתו כמנכ"ל רכבת ישראל

בערב חג הסוכות סיים בעז צפריר, מנכ"ל רכבת ישראל, כהונה של למעלה מחמש שנים. בני לביא, סמנכ"ל נייד, ימלא את מקומו


09:55 ,25.10.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

בעז צפריר מנכ"ל רכבת ישראל סיים בערב חג הסוכות, 16 באוקטובר 2016, את תפקידו בתום קדנציה של למעלה מחמש שנים. 

 

מדוברות רכבת ישראל נמסר כי בתקופת כהונתו של צפריר עברה רכבת ישראל מהפך אסטרטגי בכל הפרמטרים שהם בליבת פעילותה של הרכבת: מספר הנוסעים צמח בכ-70% מ-36 מיליון ל-56 מיליון נוסעים ויותר בשנה. כמו כן, הצליחה הרכבת להגיע לרמת דיוק שעומדת בשנת 2016 על 96%, שיעור המדורג במקום השלישי באירופה אחרי שוויץ ואוסטריה וטוב יותר מחברות רכבות מובילות כמו גרמניה והולנד.

 

צפריר הצליח להוביל את החברה לשוק ההון באמצעות הנפקת אגח סחיר בהיקף של 1 מיליארד שקלים ולפתוח לחברה אפיק גיוס הון זמין. במהלך כהונתו הצליחה הרכבת לעלות לפסי רווחיות חזקים ומציגה תזרים מזומנים חיובי. הרכבת סיימה את 2015 עם רווח נקי של 265 מיליון שקלים. בנוסף, נחתם הסכם אסטרטגי בהיקף של 28 מיליארד שקלים אם ממשלת ישראל אשר יאפשר את מימושה של תכנית החומש המהפכנית של החברה.

 

יצוין כי עם כניסתו לתפקיד הגדיר צפריר את השינוי בתרבות הארגונית והניהולית ככוכב הצפון של החברה. הוא גיבש הנהלה חדשה עם התמחות חברתית, שירותית ועסקית אשר הובילה את השינוי התפישתי מחברה בעלת אוריינטציה תפעולית לחברה שחרטה על דיגלה את ערך השירות, כאשר הלקוח הוא הנוסע והוא לב העשייה. שינוי זה היה אתגרי במיוחד ודרש התמודדות קשה ומורכבת בחברה לטובת הדרך החדשה.

 

במקביל לכך רכבת ישראל אופיינה בהמשך תנופת הפיתוח והעשייה ביניהם; הקמת הקו המהיר לירושלים ,פרויקט החשמול, ומערכת השליטה המרכזית. בנוסף, רכבת הנגב, קו החוף הדרומי, הכפלת המסילות לבאר שבע, להוד השרון ולנהריה. זאת, במקביל להתחדשות וריענון הצי באמצעות  רכישת והפעלת קרונות וקטרים חדשים לשרות הנוסעים ובחטיבת המטענים.

 

לצד כל אלה, שקד בעז צפריר על טיפוח הקשר של רכבת ישראל לחברה במדינה ויזם תכניות לימוד תיכוניות, על-תיכוניות ואקדמיות מדימונה ואוניברסיטת באר שבע שבדרום ועד כרמיאל שבצפון. כמנכ"ל, נתן תשומת לב רבה לגיוון בתעסוקה, לליווי של בעלי מוגבלויות ולשמירת הסביבה. 

 

סמנכ"ל נייד, בני לביא (אל"מ במיל'), מונה לשמש כמנכ"ל בפועל, עד למינוי מנכ"ל קבוע לחברה. בני, בעל תואר ראשון במדעי המדינה מטעם אוניברסיטת חיפה, תואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת תל-אביב, ובוגר המכללה לביטחון לאומי. 

 

מזה חמש שנים משמש בני כסמנכ"ל נייד ברכבת ישראל, לפני כן שימש כמנהל אגף לוגיסטיקה ברכבת וכמ"מ סמנכ"ל לוגיסטיקה.

 

בעז צפריר: "זכיתי לשמש בתפקיד מורכב ואתגרי ואני מודה על ההזדמנות שניתנה לי להגשימו. מימוש המשימות היה מאתגר ביותר, והיעדים הושגו בזכות עבודת צוות ראויה לציון לה היו שותפים רבים ברכבת ישראל. אני מבקש להודות לשר התחבורה והמודיעין ישראל כץ ולדירקטוריון החברה על תמיכתם לאורך כל הדרך. במיוחד אני מבקש להודות להנהלה ולעובדים שהיו שותפים מלאים למהפך. תודה על השותפות בהישגי רכבת ישראל ומעמדה האיתן כיום ובעתיד".

 

בני לביא: "בשמי ובשם רכבת ישראל אני מבקש להודות לבעז מכל הלב. על שנפל בחלקנו להיות שותפים, לצדך, בהובלה ולהנהגה  של חברה נפלאה זו, ולהצעידה קדימה באופן נחוש ומקצועי. זו הייתה זכות גדולה לעבוד במחיצתך, ללמוד, להחכים ולבצע. אני סמוך ובטוח שטביעות אצבעותיך וחותמך ילוונו לעוד שנים רבות. בהצלחה בדרכך בכל אשר תפנה".