דניה סיבוס ו-CCECC זכו במכרז לכריית מנהרות גילון

כריית המנהרות היא חלק מקו מסילת הרכבת עכו-כרמיאל ועלותה מוערכת במיליארד שקל; עלות הפרוייקט כולו כ-2.8 מיליארד שקל


00:00 ,25.08.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

במכרז שפרסמה החברה הלאומית לדרכים לכרית המנהרות, שאורכן הכולל הוא כ-10 ק"מ, התמודדו חמש קבוצות ושותפויות של חברות ישראליות וזרות. הצעתן של השותפות הישראלית-סינית, חברת דניה-סיבוס וחברת החציבה והכרייה China Civil Engineering Construction Corporation (CCECC)  גברה על ארבע הקבוצות האחרות שהשתתפו במכרז: חופרי השרון ו- Max Bogl הגרמנית, מנרב ו- MOS Metrostroy הרוסית, אייל סלעומנהרות רולצורושפיר הנדסה עם Impresa Pizzarotti האיטלקית.

 

נזכיר כי, חברתCCECC  הסינית היא שביצעה בישראל את כריית מנהרות הכרמל.

המכרז לכריית מנהרות גילון דרכן תעבור רכבת עכו-כרמיאל פורסם בשיטת Design build. הקבלן הזוכה במכרז יידרש להשלים את תכנון וכריית המנהרות בתוך כשלוש שנים. צמד המנהרות ייחפרו מתחת להר גילון שבגליל המתנשא לגובה 380 מטרים. במורדות ההר נמצא חלקו הדרומי של הכפר מג'ד אל-כרום ועל הרכס הישובים צורית וגילון.

פרויקט קו הרכבת עכו –כרמיאל כולל מסילה כפולה באורך 23 ק"מ שתעבור במקביל לכביש 85 והקמת שתי תחנות רכבת באחיהוד ובכרמיאל.

 

עלות הפרויקט כולו מוערכת בכ-2.8 מיליארד שקל. העלות הכוללת המוערכת של כריית המנהרות היא כמיליארד שקל.

מנכ"ל החברה הלאומית לדרכים, אדריכל שי ברס ציין כי, "כריית המנהרות באורך של כ-5 ק"מ כל אחת, תאפשר מעבר מהיר ובטוח של הרכבת לכרמיאל ולעכו וזאת בכדי להימנע מפגיעה נופית מיותרת. מדובר במבצע הנדסי מורכב, שכן בנוסף לשתי המנהרות הראשיות ייחפרו 18 מנהרות קשר במרחק של 250 מטרים האחת מהשנייה, בכדי לאפשר מעבר ומילוט בשעת חרום".