לאחר חצי יום: תמה השביתה ברכבת

שביתת הפתע עליה הכריזו ההסתדרות ועובדי הרכבת בחצות הלילה צפויה להסתיים בשעה הקרובה, בהתאם לצו המניעה של בית הדין לעבודה. אבי אדרי: נחזור לדיון בבית הדין ביום שני ועל פי התוצאות נשקול לחדש השביתה


00:00 ,12.05.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

בעקבות שביתת הפתע עלילה הכריזו ההסתדרות ועובדי רכבת ישראל הלילה, קוראים במשרד התחבורה לעובדים לכבד את הצו שניתן אתמול על ידי בית הדין לעבודה האוסר עליהם לשבות ולשוב לעבודה מלאה, ובמקביל לכך לגלות אחריות ולחזור לשולחן המשא ומתן מול הנהלת הרכבת.

שופטת בית הדין לעבודה בתל אביב, אפרת לקסר, האריכה את צו המניעה הזמני שהוציאה הלילה לעובדי הרכבת עד יום שני בבוקר.

ועד עובדי רכבת ישראל וההסתדרות הודיעו אתמול בחצות על השבתת כל מערך הקווים של רכבת ישראל בעקבות מעצרם של עשרה מעובדי החברה, ביניהם יו"ר ועד העובדים, גילה אדרעי, שהתפרעו במהלך הפגנה מול ביתו של יו"ר דירקטוריון הרכבת, אורי יוגב. על פי פרסומים בתקשורת, ביקשה הבוקר המשטרה מבית משפט השלום ברמלה לשחרר בתנאי שלא יתקרבו ליישוב מכבים במשך 30 יום. בעקבות שיחרור העצורים, צפויים עובדי הרכבת לחזור לעבודה.

אבי אדרי, יו"ר ארגון עובדי התחבורה בהסתדרות, מסביר כי, עובדי הרכבת חוזרים היום לעבודה בהתאם לצו המניעה של בית הדין לעבודה. "אנחנו בצו מניעה עד יום שני, אז נחזור לדיון בבית הדין ולפי התוצאות שלנו נשקול להמשיך את השביתה". אדרי מציין כי היום הושבתה הרכבת כליל, גם חטיבת הנוסעים וגם חטיבת המטענים "אם נחדש השביתה נשבית שוב את רכבות הנוסעים ורכבות המטענים" אומר אדרי.

בינתיים, אומר אדרי, מנסה ההסתדרות לקבוע דיון עם הנהלת הרכבת, עוד בטרם מועד הדיון בבית הדין לעבודה שנקבע לשבוע הבא. "כבר דיברתי עם מנכ"ל הרכבת, חקי הראל, ואני מקווה שניפגש לפני יום שני".

נזכיר כי, בחודש פברואר האחרון פתחו עובדי חטיבת המטענים ברכבת בעיצומים ושיבושי עבודה במחאה על כך שתפקידים שהיו בידי עובדי הרכבת הופרטו והועברו למיקור חוץ, וכן הפיכתה של חטיבת המטענים לחברת בת. אדרי ציין אז כי מדובר באיתות אזהרה להנהלת הרכבת ולכן הוחלט בזמנו לא להשבית את רכבות הנוסעים "מאוד בזהירות החלטנו דווקא לשבש את התנועה ברכבות המטענים ולא ברכבות הנוסעים בכדי לאותת שאנחנו לא מתכוונים להסלים את המאבק", אמר אז אדרי.

משרד התחבורה: העובדים הפכו את אלפי הנוסעים ל"בני ערובה"

בתגובה למחאת העובדים על מעצר חבריהם אתמול, אומרים במשרד התחבורה כי, לא ייתכן כי מעצרם של עשרה מעובדי הרכבת שנעצרו על ידי משטרת ישראל, לאחר שהתפרעו מול ביתו של יו"ר דירקטוריון הרכבת וסרבו לציית לשוטרים יהווה עילה להפיכתם של מאות אלפי נוסעי הרכבת ל"בני ערובה" לצורך שחרור העצורים.

ממשרד התחבורה נמסר כי, בעקבות שביתת הפתע הורה שר התחבורה הבוקר למפקח על התעבורה במשרדו לתגבר את כל קווי האוטובוסים הבינעירוניים, בכל רחבי הארץ. במסגרת תגבור הקווים גויסו עד כה למעלה מ-120 אוטובוסים מחברות הסעה פרטיות. אוטובוסים אלה יתגברו את קווי האוטובוסים בתחנות המרכזיות, בכל רחבי הארץ ובעיקר בקווים המקבילים לרכבת ישראל, במטרה לצמצם ככל שניתן את הנזק לנוסעים.

במקביל לכך הורה השר כץ על הקמת חדר מצב שיפעל במשך כל שעות היום למציאת פתרונות הסעה אלטרנטיביים בזמן אמת עבור ציבור נוסעי הרכבת. בחדר המצב יהיו נציגים של משרד התחבורה, מפעילי חברות התחבורה הציבורית, רכבת ישראל ומשטרת ישראל.

נזכיר כי, השר כץ הודיע לאחרונה כי לא תהיה כל פשרה על בטיחות הנוסעים ברכבת וכי לא יאפשר מצב שבו נוסעים חוששים לנסוע ברכבת בגלל בעיות בטיחות או חלילה נפגעים בשל ליקויי תחזוקה כפי שאירע בחודשים האחרונים בשרשרת תאונות ותקלות של הרכבת. שר התחבורה הטיל על הנהלת הרכבת לגבש תוכנית לשינוי נוהלי הבטיחות, התחזוקה וההפעלה של החברה באופן שיבטיח את בטיחות הנוסעים ברכבת ואת רמת השירות הנדרשת.