לסרוק מסילה ב-140 קמ"ש

רכבת ישראל רכשה קרונית בקרה, המותאמת לעידן החשמלי, המסוגלת לסרוק את המסילה בכדי לאתר מפגעים בעזרת שמונה מערכות מדידה


13:03 ,19.07.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

רכבת ישראל השקיעה 26 מיליון שקל בקרונית בקרה ומדידה מהמתקדמות בעולם.

 

הקרונית החדשה, שנקלטה בימים אלו בחברה, כוללת מערכות אופטיות ומערכות מיחשוב מהמתקדמות בעולם, וביכולתה לסרוק את מצב המסילה בכל ממד במהירות של 140 קמ"ש. הקרונית תסרוק את כל המסילות בישראל בתקופה של שלושה שבועות בלבד, בכדי לאתר מפגעים ולאפשר לנוסעים נסיעה בטוחה יותר.

 

חברת רכבת ישראל נמצאת במהלך שני העשורים האחרונים בתנופת פיתוח משמעותית ביותר. רשת המסילות גדלה מכ-700 ק"מ בשנת 2002 לכ-1,100 ק"מ כיום. על מנת להסיע רכבות במהירות ובבטחה, נדרשת עבודה רבה לתחזוקת המסילות ושמירה על כשירותן. עבודה זו נעשית ברחבי העולם על ידי קרוניות מדידה ייעודיות, המכילות אמצעים טכנולוגיים, שבאמצעותם ניתן לנטר את מצב המסילה, לאתר פגמים ולתקן אותם בטרם יחמירו. לרכבת ישראל קרונית מדידה בת 20 שנה, המספקת נתוני מדידה משתי מערכות בלבד, במהירות מקסימלית של 80 קמ"ש.

 

עד סוף העשור עתידים להתווסף עוד כ-300 ק"מ של מסילות (רכבת הנגב, רכבת העמק, רכשת השרון, הקו המהיר לירושלים, בעתיד גם המסילה המזרחית). אורך החיים של הקרונית הוותיקה, יחד עם מערכות המיחשוב הקיימות, דורשים יותר תחזוקה, כאשר המחשבים והתוכנות הינם בעלי יכולת מוגבלת של איסוף ועיבוד נתונים.

 

בכדי לספק מענה לגידול באורך המסילות  ולאפשר נסיעה חלקה ובטוחה, רכשה רכבת ישראל קרונית מדידה חדשה, המצוידת במערכות מתקדמות הנמצאות בחזית הטכנולוגית העולמית. הקרונית נקלטה בימים אלו ותחל בקרוב בפעילות שוטפת.

 

במכרז לייצור ורכישת קרונית בקרת המסילה זכתה חברת PLASSER & THEURER. הקרונית כוללת שמונה מערכות מדידה אופטיות ממוחשבות מהמתקדמות בעולם, המשולבות בלייזרים, לצד מערכת DGPS, והן מספקות אינדיקציה מלאה על שיבושים וליקויים במסילה וסביבתה, כבר בשלביהם הראשוניים.

 

היכולות המתקדמות של הקרונית החדשה בכל הנוגע לגילוי ואבחון מוקדם של תקלות, מביאות לכך שתיקון המסילה מבוצע בשלב מוקדם ונמנע הצורך בביצוע עבודות מורכבות הפוגעות בשירות לנוסעים. שילוב רכיב ה-DGPS מאפשר ביצוע תחזוקה במקומות מדויקים ומסייע לתכנן ולבצע תחזוקה חזויה דבר שיביא להוזלת עלויות התחזוקה בטווח הבינוני והרחוק.

 

הקרונית מותאמת לעידן החישמול, ומתוכננת כך שבעתיד ניתן יהיה להתקין עליה מערכות מדידה נוספות הדרושות לבדיקת כבלי וציוד החישמול.

 

מנכ"ל רכבת ישראל מר בעז צפריר: "ברכישת קרונית הבקרה החדשה ביצעה רכבת ישראל קפיצת מדרגה טכנולוגית משמעותית ובכך מובילה באמצעי המדידה והבקרה ובכל הנוגע לאיכות תחזוקת ובקרת המסילה, בקרב חברות הרכבות שבמדינות המתקדמות ביותר בתחום. הקרונית החדשה היא חלק משמעותי מתוכנית הפיתוח של חברת הרכבת, בשל יכולותיה הטכנולוגיות ומהירותה, המאפשרת לה לבצע את משימותיה תוך התממשקות עם צרכי החברה וזמן המסילה הפנוי בעידן רכבות הדיזל, וגם בעידן החשמלי".