מסילה כפולה בקו נהריה-באר שבע

הסתיימו עבודות הכפלת המסילה בין קרית מוצקין לנהריה. העבודות, בעלות של 662 מיליון שקל, כללו גם את שדרוג התחנות בעכו ובנהריה


00:00 ,24.11.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

רכבת ישראל סיימה את פרויקט הכפלת מסילת הרכבת קרית מוצקין-נהריה.

הדבר מאפשר לרכבת להפעיל, החל מהיום (א'), לראשונה בתולדותיה, מסילה כפולה מנהריה ועד לבאר שבע.

הפרויקט, שבוצע בעלות של כ-662 מיליון שקל. כלל גם שדרוג של תחנות הרכבת בנהריה ועכו והוא יאפשר את הגדלת תדירות הרכבות כבר בלוח הזמנים הבא, שצפוי להתפרסם במחצית הראשונה של שנת 2014.

הגדלת תדירות הרכבות תכלול הפעלה של שלוש רכבות לכל כיוון בשעות השיא מנהריה (סך הכל, שש רכבות בשעה) לעומת שתי רכבות בשעה בכיוון כיום (סך הכל, ארבע רכבות בשעה). בשעות השפל תוכפל כמות הרכבות מ\אל מנהריה לשתי רכבות לכל כיוון.

הפרויקט כלל: סלילת מסילה נוספת באורך של כ-20 ק"מ, מתחנת קרית מוצקין לתחנת נהריה; שדרוג המסילה הקיימת (באורך 20 ק"מ); שדרוג תחנות הרכבת בנהריה ועכו; ביטול מפגשי כביש-מסילה וביצוע הפרדות מפלסיות ברפא"ל, במושב בוסתן הגליל, במושב שבי ציון; ביצוע גשרי הולכי רגל בנהריה ושיקום נופי; הקמת קירות אקוסטיים וביצוע מיגון אקוסטי דירתי בקרית מוצקין, קרית חיים, בוסתן הגליל, עכו ונהריה; ביצוע הפחתת רעידות במסילה.