מסין לאירופה ברכבת: וולוו שינעה לראשונה מכוניות מהמפעל בסין

לאור גידול הביקוש לשינוע סחורה מסין לאירופה ברכבת מתקיימים בנתיב פיילוטים של חברות רבות הבוחנות את הנתיב החדש. מכוניות וולוו יצאו מהמפעל בעיר דהקינג והגיעו למרכז ההפצה של החברה בבלגיה


13:17 ,05.07.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

עיתון הלוגיסטיקה The Loadstar מדווח כי הביקוש להובלה סחורה מסין לאירופה הולך וגדל, אך לצד זאת עדיין קיימים היסוסים בתעשייה שמובילים ליצירת משלוחים ניסיוניים רבים בתחום.

 

לאחרונה ביצעה חברת יינות צרפתית ניסוי במסגרתו שינעה בקבוקי יין מצרפת לסין באמצעות הרכבת. המשלוח יצא מהעיר דואיסבורג בגרמניה לעבר העיר יי-וו (YIWU), מרכז סיטונאי שוקק בפרובינציית ג'ג'יאנג. מהנתונים שנאספו מהמכולה במהלך הניסוי התגלה כי המכולה שהובילה את בקבוקי היין נחשפה למשרע טמפרטורות בין 2- ל-52 מעלות וכן לשיעורי לחות שהשתנו בחדות. חברת השילוח אשר טיפלה במשלוח, חברת JF Hillebrand, ואשר היתה אחראית על הצד הלוגיסטי של המשלוח, עטפה את המכולה בכיסוי פלסטיק בשם VinLiner אשר הגן על היין ולמעשה גרם לכך שהטמפרטורות במכולה נעו בין 9 ל-32 מעלות. כמו כן התגלה במהלך הניסוי כי נגרמו רעידות רבות למכולה בזמן המעבר שלה בקזחסטן ובסין – ככל הנראה בשל מסילות רכבת לא תואמות, והחברה ציינה כי רעידות אלה היוו פוטנציאל פגיעה לבקבוקי היין – אם כי ככל הידוע לא נגרם נזק למשלוח.

 

החברה המשלחת ציינה כי היא עדיין בודקת פרמטרים שונים כדי להחליט אם הניסוי אכן היה הצלחה אך ציינה כי דבר אחד ברור: יין, אלכוהול ובירה לא יוכלו להישלח במכולות רגילות אלא רק במכולות קירור.

 

נציין כי גם יצרניות רכב מתעניינות במשלוח רכבים מסין לאירופה באמצעות הובלה יבשתית ברכבת וכי בחודש שעבר חברת VOLVO הפכה לחברה הראשונה לייצא מכוניות שלה שיוצרו במפעל החדש שלה בסין, בעיר דהקינג (Daqing). מדובר במכוניות מדגם S90 Premium Saloon אשר הגיעו למרכז ההפצה של החברה ב-Zeebrugge בבלגיה במהלך יוני. כל רכבת שיצאה מהעיר דהקינג לכיוון זיבורג נשאה כ-120 מכוניות בקרונות שעוצבו לכך במיוחד, וכל קרון נשא בקרבו שלוש מכוניות שאוחסנו בזוויות שונות על מנת למקסם את תכולת הקרון.

 

מעבר לעובדה כי מדובר בעלות הובלה זולה יותר לעומת הובלה באניות גורמים המעורים בנושא איכות הסביבה טוענים כי פליטת הפחמן הדו-חמצני במסעה של הרכבת הוא שליש מפליטת הפחמן דו חמצני של אנייה.

 

יש לציין כי המשיכה הגדלה של הנתיב היבשתי החדש גורמת לדאגה בקרב ראשי משטרת האיחוד האירופי (Europol) אשר חוששים כי הנתיב הזה ישמש להעברת סחורה מזויפת מסין לאירופה.