רכבת ישראל בוחנת הקמת מתקן רובוטי לחניית אופניים בתחנות

מתקנים מסוג זה קיימים בתחנות רכבת ביפן, גרמניה, צ'כיה, אנגליה ועוד ומאפשרים חניית מאות זוגות אופניים במתקן מצולם, מאובטח על שטח קרקע קטן


11:57 ,31.07.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

רכבת ישראל ומשרד התחבורה מקדמים פרויקט של הקמת חניוני אופניים רובוטיים בתחנות הרכבת עבור נוסעי הרכבת. מתקנים מסוג זה קיימים בתחנות רכבת ביפן, גרמניה, צ'כיה אנגליה ובמקומות נוספים, ומאפשרים חניית מאות זוגות אופניים במתקן מצולם, מאובטח על שטח קרקע קטן.

 

רכבת ישראל פרסמה בקשה לצורך קבלת מידע מיצרנים בינלאומיים (RFI) לצורך הכנת מכרז הקמה ותפעול למתקנים אלה. לצד זה, מבצעת בימים אלה רכבת ישראל מיפוי של התחנות לצורך קביעת סדרי עדיפויות להתקנת המתקנים הרובוטים בדגש על תחנות פריפריה. בסקר שנערך לאחרונה עלה כי נוסעי רכבת רבים מעוניינים להשתמש בחניות מאובטחות לאופניים, שימוש שיקטין את מספר האופניים לרכבות ויביא הקלה לנוסעים ולרוכבים.

 

ברכבת ישראל מציינים כי בשנתיים האחרונות חל גידול משמעותי בכמות רוכבי האופניים המשתמשים ברכבת והעלאת האופניים לקרונות מקשה על תנועות הנוסעים ואנשים עם מוגבלויות, ופתרון החניה הרובוטי המאובטח מהווה חלק ממגוון פתרונות שהרכבת מקדמת כדי לתת מענה לציבור רוכבי האופנים המשתמשים ברכבת.

 

התקנת מתקני האופניים רובוטיים, הינה חלק מפרויקט הוספת חניות אופניים עבור נוסעי הרכבת, שיפור השירות והרחבת אמצעי ההגעה אל \ מ תחנות הרכבת.

 

בנוסף, בתום פיילוט ראשון מסוגו שביצעה רכבת ישראל לבחינת השימוש במתקן האופניים הדו-קומתי, הוחלט ברכבת על הרחבת השימוש במתקנים מסוג זה. הרכבת הוסיפה 48 מקומות חניית אופניים, בשתי קומות, בתחנת השלום ת"א, זאת בנוסף לעמדות דו-קומתיות נוספות שיוצבו בתחנות הרכבת ברחבי הארץ בהתאם לביקוש.

 

במהלך השנה הוצבו גם עשרות מתקנים נוספים רגילים בתחנות ת"א סבידור מרכז, ת"א אוניברסיטה, הרצליה, באר שבע מרכז, באר שבע אוניברסיטה, אשדוד, רחובות ונתניה.

 

השימוש במתקני האופניים הקיימים הינו ללא עלות ומאפשר ללקוחות הרכבת להציב את האופניים במתקן מתקדם ושמור, הסמוך לעמדות המאבטחים בכניסות לתחנות הרכבת.

 

מרכבת ישראל נמסר: "במהלך השנים האחרונות חל זינוק בביקוש לשירותי הרכבת ומספר הנוסעים גדל בעקביות. פרויקט הגדלת מקומות חניית האופניים ושימוש במתקנים שונים, ביניהם רובוטיים, אשר מאפשר ניצול מיטבי של השטחים הסמוכים לתחנה, פועל במקביל לפרויקטים נוספים שמטרתם עידוד השימוש באמצעיים חליפיים לרכב הפרטי בהגעה לתחנות הרכבת, בהם  'קו-רציף' של משרד התחבורה שמספק סנכרון בין זמני האוטובוסים והרכבות ושיתופי פעולה של הרכבת ישראל עם חברות כגון Moovit וGett-".