רכבת ישראל: הפסדי מגזר המטענים ברבעון - 17.4 מיליון שקל

הרכבת סיימה את הרבעון המדווח ברווח כולל של 1.8 מיליון שקל, בהשוואה לרווח כולל של 32.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההפסד במגזר המטענים מיוחס בין היתר להקטנת כמות רכבות המטען המופעלות, בשל הפסקת תנועה יזומה לצורך עבודות תשתית ופיתוח


08:33 ,31.05.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

רכבת ישראל פרסמה את תוצאות הרבעון הראשון של שנת 2021. ביצועי החברה ברבעון המדווח ובכלל זה ההכנסות ממגזר הנוסעים ומספר הנסיעות שבוצעו, הושפעו משמעותית ממשבר הקורונה, הגבלת מספר הנוסעים, שינויים בקווי הנסיעה ותחנות שנסגרו עקב המשבר, ובהנחיית הממשלה.

 

הרכבת סיימה את הרבעון המדווח ברווח כולל של 1.8 מיליון שקלים, בהשוואה לרווח כולל של 32.7 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד. סך הכנסות החברה ברבעון המדווח הסתכמו לכ-605.9 בהשוואה ל-606.5 מיליון שקלים בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח התפעולי התזרימי (EBITDA)  ברבעון המדווח עמד על 11.4 בהשוואה להפסד תפעולי תזרימי של 31.6  מיליון שקלים בתקופה המקבילה אשתקד. החברה נמצאת במגעים אל מול המדינה לניסוח הסכמות בדבר חתימת הסכם הפעלה חדש שיחול החל משנת 2021.

 

מטענים: 1.9 מיליון טון מטענים ברבעון הראשון

 

מגזר המטענים: ברבעון המדווח הובילה רכבת ישראל כ-1.9 מיליון טון, בהשוואה ל-2 מיליון טון בתקופה מקבילה אשתקד. הכנסות הרכבת מהובלת מטענים עמדו על כ-41 מיליון שקלים, לעומת 44 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד.

 

הפסדי מגזר המטענים ברבעון הראשון עמדו על 17.4 מיליון שקלים, בהשוואה להפסד של8.2  מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד. ההפסד במגזר המטענים מיוחס בין היתר להקטנת כמות רכבות המטען המופעלות, בשל הפסקת תנועה יזומה לצורך עבודות תשתית ופיתוח, כמו כן לצורך עבודות לחישמול רשת המסילות. בשנת 2020 החלה רכבת ישראל בביצוע פרויקט המסילה המזרחית אשר תהווה ציר עוקף למסילות החוף ופרוזדור איילון, ותגדיל משמעותית של הגמישות התפעולית של רכבת ישראל וכן את פוטנציאל שינוע המטענים. 

 

עד עתה הובלת מטענים ברכבת אינה מתועדפת על ידי המדינה וכן פיתוח תשתיות המסילה והחישמול פוגעים ביכולת ההובלה וברווחיות התפעול באופן ניכר. מצב זה צפוי להשתנות רק עם השלמת פיתח המסילה המזרחית ו/או תעדוף ממשלתי וסובסידיה המביאה בחשבון את התועלות המשקיות של ההובלה ברכבת.

 

נוסעים: ירידה חדה בפעילות בעקבות משבר הקורונה

 

הסעת נוסעים: ממוצע הנסיעות היומי ברבעון המדווח עמד על 87 אלף נסיעות, בהשוואה ל- 215 אלף נסיעות ברבעון המקביל אשתקד. ברבעון בוצעו 4.4 מיליון נסיעות, בהשוואה ל-14 מיליון נסיעות ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות מהסעת נוסעים ברבעון המדווח עמדו39  מיליון שקלים, בהשוואה ל-148 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד. נתוני הנסיעות והכנסות הרכבת ממגזר הנוסעים הושפעו משמעותית, כאמור, ממשבר הקורונה אשר הביא לירידה במספרי הנוסעים, סגירת תחנות וצמצום בקווי הנסיעה.