רכבת ישראל: טרמינל נוסעים חדש בתחנת סבידור ייחנך ביום חמישי

הטרמינל הצפוני החדש, אשר נבנה בעלות של 31.8 מיליון שקל, משתרע על פני 1,000 מ״ר. ברכבת גייסו 10 אנשי צוות נוספים לטובת תפעול הטרמינל החדש


11:40 ,13.02.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

בימים אלה סיימה רכבת ישראל את הקמתו של טרמינל נוסף בתחנת הרכבת תל אביב סבידור מרכז - אחת מהתחנות הגדולות במדינה בה עוברים בכל יממה כ-50 אלף נוסעים בממוצע. הטרמינל ייפתח לשימוש הנוסעים ביום חמישי הקרוב, 15 בפברואר.

 

הטרמינל הצפוני החדש, שמשתרע על פני 1,000 מ״ר יחבר את תחנת הרכבת לגשר מודעי, ישפר את זרימת הנוסעים בתחנה העמוסה, יאפשר גישה נוחה יותר לתחנה, ויציאה ישירה גם לכיוון מתחם הבורסה ברמת גן, וגם לכיוון שכונות צפון תל אביב.

 

הפרויקט, בעלות של 31.8 מיליון שקל אשר בוצע על ידי חברת דניה סיבוס באמצעות מכרז נחשב למורכב, שכן העבודות עליו בוצעו תוך המשך פעילות התחנה לצד הארכת הרציפים.

 

בטרמינל החדש הושם דגש רב על נגישות לנוסעים עם מוגבלות, לצד הנדסת אנוש ונוחות. בטרמינל הותקנו כבר מכונות לממכר כרטיסים לצד קופות מאוישות, והוא יאפשר ירידה קלה אל הרציפים באמצעות דרגנוע ומעלית.

 

לקראת הפעלת הטרמינל החדש, גייסו ברכבת ישראל 10 אנשי צוות חדשים: 2 מנהלי משמרת, 2 מאבטחים, 2 דיילים, 2 קופאיות ושני עובדי ניקיון. זאת בנוסף ל-55 עובדי התחנה כיום.

 

לצד פתיחת הטרמינל החדש, נפתחה לאחרונה הכניסה החדשה לטרמינל הדרומי הקיים בתחנה. הכניסה החדשה מאפשרת זרימת נוסעים טובה יותר אל אולמות הנוסעים ולרציפים, וכן שודרגו בה עמדות הביטחון והשיקוף בכניסה לתחנה, דבר התורם לקיצור ההמתנה וכניסה לתחנה ביתר קלות ומהירות. ברכבת ישראל משדרגים כעת גם את פנים התחנה, ואל החנויות הקיימות יצטרפו בשבועות הקרובים קשת רחבה של שירותים לרווחת הנוסעים.

 

לצד העבודות לשדרוג תחנת סבידור מרכז, מתבצעות בימים אלה עבודות לשדרוג תחנת תל אביב השלום בעלות של 50 מיליון שקל. העבודות כוללות, בין היתר, הקמת אולם יציאה וכניסת נוסעים נוסף, לצד האולם הקיים בצדו הצפוני של גשר השלום. הטרמינל מוצב על עמודים, ממוקם בגובה מקביל לקו הכביש הנוכחי, ומרוחק כתשעה מטרים לכיוון דרום מהגשר הקיים, כדי לאפשר הרחבה עתידית של גשר השלום, אם יוחלט על כך בעתיד. בטרמינל העתידי יהיו קופות ומכונות לרכישת כרטיסים, חדרי שירותים, והוא יאפשר ירידה ועלייה אל ומהרציפים באמצעות דרגנוע ומעלית. הטרמינל יהיה נגיש לבעלי מוגבלויות.

 

שדרוג שתי התחנות נעשה בהתאם למסקנות מחקר שהזמינה רכבת ישראל ולפיו כ-70% מהציבור שעושה שימוש ברכבת על מנת להגיע למקום עבודתו בבוקר, יורד בתחנות תל אביב. תחנות אלו מאופיינות בהגעה מאסיבית של נוסעים אליהן בשעות הבוקר מתחנות רכבת פרבריות אחרות, כאשר 80% מהנוסעים שמגיעים לתל אביב ברכבת מגיעים מתחנות ברדיוס של עד 50 ק״מ מהעיר. בשעות הערב קיים עומס בתחנות אלו כאשר נוסעים רבים עולים על הרכבת בתחנות ת״א חזרה ליעדם.

 

בנוסף לניתוח הכמותי נערכו גם תצפיות בשטח, אשר בדקו את תהליך זרימת הקהל בתחנה: בשעות הבוקר, מרגע ירידת הנוסעים מהרכבת אל הרציף ועד יציאתם מהתחנה, ובערב - מרגע הכניסה לתחנה ועד העלייה לרכבת.