רכבת ישראל: עבודות תשתית יביאו להשבתת הפעילות בין חיפה ות"א למשך 9 ימים

העבודות הנרחבות, אשר במסגרתן נסגרת תחנת הרצליה, נעשות במטרה להמשיך ולחבר את הקו המהיר לירושלים. להשבתת הפעילות השלכות גם על תנועת המטענים ברכבת בין נמל חיפה ונמל אשדוד


11:22 ,03.08.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

רכבת ישראל נערכת לקליטת הקו המהיר לירושלים שיופעל בין הרצליה לירושלים, שיהיה קו הרכבת החשמלי הראשון של רכבת ישראל. במקביל, נערכת החברה גם לקליטת קווי הרכבת החדשים בשנים הקרובות.

 

לצורך הקמת התשתית המסילתית ותשתיות החשמל לרכבות החשמליות בקו המהיר לירושלים פועלת רכבת ישראל להרחיב את תוואי המסילות באזור תחנת הרצליה. עבודות התשתית נעשות גם על מסילות הרכבת הקיימות או בסמוך אליהן וכוללות פירוק והרכבה מחדש של המסילות והוספת רכיבים מסילתיים שונים. בזמן העבודות, לא ניתן להעביר רכבות בתוואי תחנת הרצליה ולכן תנועת הרכבות תופסק צפונית ודרומית לאזור התחנה. העבודות הינן המשכן של אלה שהתקיימו בעבר. העבודות ארוכות מהרגיל בשל מורכבותן והיקפן, והצורך להתאמת התשתית לרכבות חשמליות בתוואי המסילות, אורך הרציפים והתשתית לחשמול ולהרכבת מערכת האיתות המתקדמת בעולם, ETCS (level2 ).

 

בהתאם לכך, החל מיום שישי, ה-18 לאוגוסט לפנות בקר ועד ליום ראשון ה-27 באוגוסט בשעה 04:00, תיסגר תחנת הרצליה, תצומצם תנועת רכבות הנוסעים ויחולו שינויים במסלולי הרכבות. תנועת הרכבות בקו רכבת הנגב מהוד השרון לב"ש תפעל כסדרה, השירות לתחנת ת"א האוניברסיטה יינתן ע"י קו זה. תנועת הרכבות מדרום תופעל עד תחנת ת"א מרכז/סבידור. תנועת הרכבות הפרבריות מבנימינה תופעל עד\מתחנת הרכבת בית יהושוע. לא תופעלנה רכבות מהירות בין חיפה ות"א. לבאים מחיפה לת"א מומלץ לתכנן נסיעה באוטובוס. רכבות הלילה בקו נהריה - נתב"ג תופעלנה עד נתניה. רכבות הנוסעים בקו ירושלים (מלחה) - הרצליה, בשני הכיוונים, תופעלנה עד לתחנת ת"א ההגנה. תנועת הרכבות תחודש כסדרה על פי לוחות הזמנים, ביום ראשון ה-27 באוגוסט, החל מהשעה 04:00.

 

נציין כי להשבתת הפעילות צפונה ודרומה מהרצליה השלכות על תנועת מכולות שמובלות מנמל חיפה לנמל אשדוד והן בכיוון השני, והמשמעות היא מעבר של מכולות להובלה במשאיות בכבישים, שיהיו עמוסים גם כך בשל תוספת הנוסעים שייאלצו גם הם להתנייד בין חיפה ותל אביב ברכב פרטים או בתחבורה ציבורית.   

 

מהנהלת רכבת ישראל נמסר: "רכבת ישראל מתחדשת ומתקדמת לקראת הדור הבא. במסגרת זו הרכבת תסיע הרבה יותר נוסעים ביום, בהרבה יותר רכבות ובקווים מגוונים, לראשונה בגשרים ודרך מנהרות ברכבות חשמליות. התהליך מביא איתו הזדמנויות רבות דוגמת חיבור מסילתי של מקומות חדשים, תחבורה ירוקה ומהווה מנוע צמיחה ותעסוקה.

 

ההפסקות הזמניות והקצובות בתנועת הרכבות הינן לצורך התאמת המסילות לרכבות הדור הבא, להתקנת תשתית הנעה חשמלית לרכבות ומערכת איתות מהמתקדמות בעולם.

 

במטרה להקל על הציבור, בוצע תכנון מדויק של העבודה כדי לקבוע את העיתוי המתאים ולקצר את אורכה ככל שניתן,  שבסופו נבחר חציו השני של חודש אוגוסט, בו כמות הנסיעות בקטע המדובר קטן יותר. רכבת ישראל ומשרד התחבורה מבטיחים לעשות כל מאמץ כדי להעניק את מיטב השירות לנוסעים בזמן הפסקת הפעילות הזמנית בתחנת הרצליה".