תימשך הנחת קווי רכבת העמק, עכו-כרמיאל ואשקלון-באר שבע

במסגרת הסכם בין משרדי התחבורה והאוצר הוחלט שפרויקטים תחבורתיים שהקמתם כבר החלה יימשכו ומספר פרויקטים אחרים יידחו לשנה או שנתיים


00:00 ,25.04.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

תוכנית נתיבי ישראל, שמטרתה חיבור הנגב והגליל למרכז הארץ באמצעות רשת של מסילות ברזל וכבישים מהירים, תיושם במלואה, כשיישום מספר פרויקטים תחבורתיים שביצועם טרם החל יידחה בשנה או בשנתיים.

זאת למרות כוונת משרד האוצר לקצץ בפרויקטים תחבורתיים כיעד להורדת הגירעון בתקציב המדינה. על כך הודיע שר התחבורה ישראל כץ, במסגרת סיכום שהושג בין משרדי התחבורה והאוצר.

על פי הסיכום, כל הפרויקטים המסילתיים והכבישים שיצאו לדרך, בכללם קווי הרכבת בין חיפה לבית שאן (רכבת העמק), קו עכו–כרמיאל וקו הרכבת בין אשקלון לבאר שבע, העובר דרך נתיבות, אופקים ושדרות, לא יוקפאו ויימשכו במלוא התנופה, במטרה להשלימם במועד שנקבע.

בסיור שערך בשבוע שעבר בתוואי רכבת העמק, הזהיר כץ כי הקפאת פרויקטים תחבורתיים, ובכללם פרויקטים מסילתיים למשך מספר שנים, תגרום להרס של תשתיות שכבר הוקמו ולאובדן של מיליארדי שקלים שכבר הושקעו וכעת ירדו לטמיון.

בהתאם לסיכום יידחו מספר פרויקטים תחבורתיים שביצועם טרם החל לתקופה של שנה או שנתיים. במספר פרויקטים נוספים יבוצעו הסדרי מימון מיוחדים, הכוללים דחיה של תשלומים. בנוסף לכך יגויסו כשני מיליארד שקל, מהנפקת אג"ח ברכבת ישראל.