מכרז התשתית הגדול ביותר מסוגו שבוצע אי פעם בישראל

שמונה גופים וחברות תשתית, מהמובילות במשק הישראלי, רכשו את מסמכי המכרז להקמת דרך 531 וקו רכבת השרון, העובר בתוואי הכביש. היקף ההשקעה בפרוייקט נאמד ביותר מ - 2.5 מיליארד שקל


00:00 ,12.01.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

שמונה גופים וחברות תשתית, מהמובילות במשק הישראלי, רכשו את מסמכי המכרז להקמת דרך 531 וקו רכבת השרון, העובר בתוואי הכביש. היקף ההשקעה בפרוייקט נאמד ביותר מ - 2.5 מיליארד שקל
 
מחר צפויות החברות המתמודדות על המכרז להגיש את הצעותיהן למיון המוקדם (P. Q). המכרז כולל מימון, הקמה, תפעול ותחזוקה של הכביש וביצוע תשתית למסילת ברזל בין רעננה לתל אביב, דרך הוד השרון, כפר סבא, והרצליה שתהווה חלק ממערכת המסילות הפרבריות.
 
כביש 531 אמור להיות אחד מכבישי הרוחב המרכזיים באזור השרון ויחבר את התנועה מכביש החוף לכביש חוצה ישראל, לאורך 20 קילומטר. שר התחבורה, מאיר שטרית מסר כי מדובר בפרוייקט משולב של כבישים ורכבת הגדול ביותר שנערך אי פעם בישראל.
 
שר התחבורה הוסיף כי הפרוייקט הוא יחודי מבחינת סוגו והיקפו והתחרות שהוא יוצר בקרב הסקטור הפרטי. " מדובר בתחרות אמיתית בין החברות המתמודדות על ביצוע הפרוייקט, המעידה על האמון המלא של הסקטור הפרטי במשרדי התחבורה והאוצר, בפרוייקטים מסוג זה " אמר שטרית.
 
במשרד התחבורה מצפים כי לפחות 5 חברות מהגדולות במשק הישראלי יתמודדו על המכרז הסופי לביצוע הפרוייקט. בין החברות שרכשו את מסמכי המכרז : שיכון ובינוי, שפיר הנדסה, האחים עופר, דניה סיבוס וארונסון.
 
הכביש יבנה על ידי יזמים פרטיים בשיטת ה - P. F. Iשבה היזם מקים ומתפעל את התשתית בתמורה לתשלום שנתי מהמדינה. הכביש כולל 11 מחלפים, 36 גשרים ומנהרות לרכבת. בניית הכביש תמשך כ - 3 שנים.
 
שר התחבורה ציין כי מעולם לא הייתה התעניינות כה גבוהה במכרז מסוג זה. יצויין כי בכנס המצעים של הפרוייקט שהתקיים בנובמבר 2005 השתתפו יותר מ – 30 יזמים וחברות שגילו עניין בפרוייקט.