רש״ת: גידול של 21% בתנועת הנוסעים במעברי הגבול

הגידול המשמעותי נרשם במעברי הגבול אלנבי, רבין וטאבה (מעבר הגבול בגין), גידול המיוחס בין השאר למעבר תיירות אזורית. מעבר הגבול רבין רשם גידול מרשים של 40% בתנועת הנוסעים השנה עם 787 אלף נוסעים


13:08 ,02.01.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

סיכום שנת 2017 במעברי הגבול של ישראל מגלה גידול של 21% בתנועת הנוסעים במעברי הגבול עם כ-4.5 מיליון נוסעים שעברו במעברי הגבול של ישראל. כך נמסר מרשות שדות התעופה (רש״ת) האחראית על ניהול מעברי הגבול. מרש״ת נמסר כי הגידול המשמעותי נרשם במעברי הגבול אלנבי, רבין וטאבה (מעבר הגבול בגין), גידול המיוחס בין השאר למעבר תיירות אזורית ותנועה הולכת וגדלה של קבוצות תיירות הנכנסת מרבת עמון לאתרי התיירות בישראל.

 

מרשות שדות התעופה נמסר עוד כי מעבר הגבול רבין רשם גידול מרשים של 40% בתנועת הנוסעים השנה  עם 787 אלף נוסעים. תנועת התיירים במעבר גדלה השנה ב-70% עם מעבר של כ-163 אלף נוסעים לעומת השנה החולפת.

 

ממעברי הגבול רבין ואלנבי עוברות קבוצות תיירות אזורית המגיע מרבת עמון לישראל כאשר עיקר הגידול נרשם בקבוצות תיירות אזורית מהמזרח הרחוק בעיקר מסין, הודו, מלזיה ואינדונזיה העוברות לאתרי התיירות המבוקשים בישראל.

 

מעבר הגבול רבין רשם גם גידול משמעותי של 42% בתנועת הפועלים הירדנים העוברים במעבר עם מעברם של 540 אלף פועלים ירדנים, אשר חצו את הגבול השנה לצורך עבודה בעיר אילת.

 

במעבר הגבול אלנבי עברו ב-2017 מעל 2.5 מיליון נוסעים, גידול של 17% בתנועת התיירים והפלסטינים. מסוף אלנבי הנו אחד מחמישה מעברי הגבול היבשתיים בין ישראל לשכנותיה ממזרח ומדרום והוא המעבר הדרומי ביותר על נהר הירדן ונמצא כ-5 ק"מ מזרחית לעיר יריחו, במרחק נסיעה של כ-54 דקות לרבת עמון. כיום מהווה המעבר את הדרך הקצרה ביותר בין ערי מרכז ישראל לרבת עמון. המעבר משמש למעבר גבול בין ישראל לירדן, בין הרשות הפלסטינית לירדן וכמסוף למעבר סחורות בין ישראל והרשות הפלסטינית לבין ירדן, דרכו עוברים פלסטינים ותיירים.

 

מעבר הגבול בגין (טאבה) רשם גם הוא גידול של 26% בתנועת הנוסעים עם מעברם של כ-720 אלף נוסעים במהלך 2017. הגידול נובע בחלקו מגידול במספר הנוסעים היוצאים לסיני כמו גם גידול בקבוצות תיירים המגיעות במסגרת התיירות האזורית לישראל.