משרד התחבורה: חידוש רשיון באינטרנט בחצי מהעלות

במסגרת הרפורמה בתעריפי הרישוי יבוטלו גם האגרות המשולמות כיום עבור הנפקת רישיון הנהיגה לכלל הנהגים


00:00 ,22.11.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

במסגרת הרפורמה בתעריפי הרישוי יבוטלו גם האגרות המשולמות כיום עבור הנפקת רישיון הנהיגה לכלל הנהגים
 
ועדת האגרות הבינמשרדית, המשותפת למשרדי התחבורה והאוצר אישרה את תוכניתו של שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ להוזלה משמעותית של אגרות הרישוי למי שיעדיף להשתמש בשירותי הטלפון והאינטרנט של משרד התחבורה, במקום להגיע למשרד הרישוי.
 
שר התחבורה ציין כי במטרה לקצר את התורים בכל משרדי הרישוי בארץ הוחלט לעודד את האזרחים להנפיק אגרות רישוי באמצעות מרכז השירות הארצי והמענה האוטומטי של משרד התחבורה וכן באתר האינטרנט של המשרד ובעמדות השירות החדשות שהוצבו לאחרונה במספר אתרים ברחבי הארץ.
 
במסגרת הרפורמה בתעריפי הרישוי מי שינפיק כפל רשיון נהיגה או רכב באמצעות השירותים המקוונים או המוקד הטלפוני של משרד התחבורה ישלם 27 שקלים בלבד, במקום 52 שקלים למי שיעדיף לעשות זאת במשרד הרישוי.
 
מי שיבקש להזמין טופס לחידוש רשיון נהיגה או רכב יוכל לבצע זאת ללא כל תשלום באמצעות הטלפון או האינטרנט ואילו מי שיעדיף להזמין את הטופס במשרד הרישוי יידרש לשלם 25 שקלים.
 
במסגרת הרפורמה יבוטלו האגרות המשולמות כיום עבור הנפקת רשיון נהיגה; מדובר באגרה עבור הנפקת רשיון לנהגים חדשים העומדת כיום על 27 שקלים והאגרה עבור הנפקה חוזרת של רישיון נהיגה העומדת כיום על 20 שקלים.
 
מי שייהנו במיוחד מביטול האגרה הם נהגי רכב מקצועיים, נהגי רכב ציבורי מגיל 50, ונהגים בני 65 ומעלה הנדרשים לחדש את רשיונם אחת לשנתיים, לעומת שאר הנהגים הנדרשים לחדש את רישיונם אחת ל-10 שנים.
 
מנתוני אגף הרישוי עולה כי מדי שנה מונפקים במשרדי הרישוי בכל רחבי הארץ כ-750 אלף רשיונות נהיגה ורכב שיכלו להתבצע באמצעות הטלפון או האינטרנט.
 
ממשרד התחבורה נמסר כי תעריפי האגרות החדשות יכנסו לתוקף עם אישורן הסופי בוועדת הכספים של הכנסת ופרסומן ברשומות.