נשיא לשכת סוכני ביטוח בישראל קורא לאוצר: יש להוריד מייד את תעריפי ביטוח החובה לרכב ב-7 אחוזים

החלטת האוצר שלא להוריד את תעריפי ביטוח החובה לרכב היא גזילת כספי המבוטחים שלא יוכלו לקבלם חזרה * העודפים הכבדים שהצטברו בתאגיד "אבנר" נוצרו בגלל תשלומי יתר של הציבור ולכן הכספים צריכים לחזור


00:00 ,10.09.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
החלטת האוצר שלא להוריד את תעריפי ביטוח החובה לרכב היא גזילת כספי המבוטחים שלא יוכלו לקבלם חזרה * העודפים הכבדים שהצטברו בתאגיד "אבנר" נוצרו בגלל תשלומי יתר של הציבור ולכן הכספים צריכים לחזור למבוטחים באמצעות ההוזלה להקלת הנטל על העסקים והאזרחים

בקריאה למשרד האוצר להוזיל מייד את תעריפי ביטוח החובה לרכב ב- 7 אחוזים, כפי שהובטח בעבר, יצא נשיא לשכת סוכני ביטוח בישראל, יוסי מנור.

לדבריו, ההחלטה האחרונה של האוצר להעביר את הכספים הרבים שהצטברו בתאגיד ביטוח החובה "אבנר" וקרן הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים "קרנית" (הקרן מפצה נפגעי תאונות שאין מי שיפצה אותם) מקורם בתשלומי יתר רבים לאורך השנים של ציבור בעלי הרכב. "הכספים הללו צריכים לחזור לציבור באמצעות הוזלת תעריפי ביטוח החובה, החל משנת 2004, כפי שהובטח על ידי האוצר, שאם לא כן הרי שמדובר "בגזילת" כספי המבוטחים, שלא יוכלו לקבלם חזרה", אמר מנור .

"ההוזלה הזו", אמר מנור, "תקל על ציבור הנהגים הפרטיים וגם על בעלי העסקים המפעילים ציי רכב גדולים ותשלומי הביטוח מהווים מרכיב כבד בסל ההוצאות שלהם".

"אם יתברר לאחר שנה כי הוזלת התעריפים הסבה הפסדים למבטחים ניתן תמיד לחזור ולהעלות את התעריפים, כפי שהיה בעבר בעת הפעולה של תאגיד "אבנר" שוועדת הכספים אישרה לו את העלאת התעריפים, אולם כיום יש להורידם בגלל חישובים אקטואריים לקויים שפעלו לרעת המבוטחים - אמר נשיא לשכת סוכני ביטוח בישראל. את ההוזלה הזו ניתן לבצע באמצעות עצירת העברת התשלומים ל"קרנית" על ידי המבוטחים, משום שכיום למרות העודפים שנצברו ב"קרנית" מועבר אחוז מסוים מפרמיית ביטוח הרכב ל"קרנית".

כידוע תאגיד הביטוח "אבנר" לביטוח חובה בוטל וכיום כל חברת ביטוח אחראית על גביית ביטוח החובה לרכב, על פי תעריפים שהיא קובעת וזאת במסגרת הגברת התחרות בענף. "למרות שעל פי החוק, אין להפלות את ציבור הנהגים ולקבוע תעריף גבוה לנהגים צעירים ותעריף נמוך לנהגים בעלי וותק, אישר המפקח על ביטוח לחברות הביטוח לקבוע תעריפים דיפרנציאליים על פי גיל הנהג, אישור זה יביא לעלייה בתעריפי ביטוח החובה לנהגים הצעירים", אמר מנור, "ויש לכן לבטל אישור זה ולקבוע תעריף אחיד לכולם כלשון החוק. יש פרמטרים רבים חד ערכיים שניתן לגבש לגביהם תעריפי ביטוח גבוהים יותר ואין להשתמש בפרמטר של גיל הנהג בלבד משום ששכרו יצא בהפסדו".