רכבת ישראל תחדש את פעילות "מסילת העמק" ההיסטורית בפרוייקט מיוחד בהשקעה של כ-1 מיליארד ש"ח

כבר ברבעון השני של שנת 2005 יחלו עבודות ב"מסילת העמק", אשר מתוכננים להסתיים ברבעון האחרון של שנת 2007. הפעלה מחדש של רכבת העמק הינה חלק מתוכנית החומש להשקעות של רכבת ישראל


00:00 ,22.12.2004 מאת: מערכת פורט2פורט

כבר ברבעון השני של שנת 2005 יחלו עבודות ב"מסילת העמק", אשר מתוכננים להסתיים ברבעון האחרון של שנת 2007. הפעלה מחדש של רכבת העמק הינה חלק מתוכנית החומש להשקעות של רכבת ישראל.
 
רכבת ישראל תחדש את פעילות "מסילת העמק" ההיסטורית שהחלה לפעול לפני מאה שנה ב-1905, בהשקעה של כ-1 מילארד ש"ח. העבודות על קו זה יחולו ברבעון השני של שנת 2005, אשר מתוכננים להסתיים ברבעון האחרון של שנת 2007.
 
הפעלה מחדש של רכבת העמק הינה חלק מתוכנית החומש להשקעות של רכבת ישראל, בסוף שנת 2007 יוכלו הנוסעים ברכבת להגיע מחיפה לבית שאן ב-46 דקות בלבד. ברכבת ישראל מאמינים כי הפעלת הקו תקרב את המרכז לפריפריה ותקדם את האזור בכל התחומים.
 
פרוייקט "מסילת העמק", הקו המחבר בין חיפה ובית שאן, הנע לאורך 60 ק"מ, יכלול מסילה כפולה בין חיפה לנשר ומסילה בודדת בין נשר לבית שאן והקמת תחנות חדשות בנשר, כפר יהושע, כפר ברוך, עפולה ובית שאן.
 
רכבת העמק הוקמה בשנת 1905, בימי שלטון הטורקים, ופעלה על קו דמשק-חיפה. רכבת העמק היתה כוכב ראשי בפולקלור הארץ ישראלי והפכה למיתוס בתולדות היישוב בעיקר בשל סיפורים ואגדות שנקשרו אליה.
 
אתמול נערך סיור דירקטריון והנהלת רכבת ישראל לאורך התוואי ביחד עם ראש עיריית בית שאן ג'קי לוי.