רכבת ישראל תשקיע 7.5 מיליארד ש"ח בפרוייקטים מסילתיים בנגב

משה ליאון, יו"ר רכבת ישראל דיווח בכנס הרצליה, שהתקיים היום, על תנופת פיתוח ללא תקדים של רכבת ישראל בנגב - תשקיע 7.5 מיליארד ש"ח. לדבריו, בין הערים שיהנו מתנופת הפיתוח נמצאות אופקים, נתיבות, שדרות, דימונה, אשדוד, קרית מלאכי, אשקלון ואילת


00:00 ,16.12.2004 מאת: מערכת פורט2פורט

יו"ר רכבת ישראל משה ליאון בכנס הרצליה: תנופת פיתוח ללא תקדים של הרכבת בנגב –  תשקיע 7.5 מיליארד ₪; בין הערים שיהנו מתנופת הפיתוח: אופקים, נתיבות, שדרות, דימונה, אשדוד, קרית מלאכי, אשקלון ואילת
 
משה ליאון, יו"ר רכבת ישראל דיווח בכנס הרצליה, שהתקיים היום, על תנופת פיתוח ללא תקדים של רכבת ישראל בנגב - תשקיע 7.5 מיליארד ש"ח. לדבריו, בין הערים שיהנו מתנופת הפיתוח נמצאות אופקים, נתיבות, שדרות, דימונה, אשדוד, קרית מלאכי, אשקלון ואילת.
 
לדבריו, עם הפיכת רכבת ישראל לחברה, גובש הסכם פיתוח עם הממשלה בהיקף של 20 מילארד ש"ח. התוכנית כוללת השקעות בתשתית מסילתית, רכש נייד ותחזוקה. במסגרת תוכנית זו משקיעה רכבת ישראל את מירב המשאבים לפיתוח אזור הדרום, כך שתושבי הדרום יוכלו ליהנות משירותי הרכבת בתדירות גבוהה ומגישה נוחה למרכז הארץ. הוא מציין כי בימים אלו מתבצעים ומתוכננים פרוייקטים מסילתיים באזור, בהשקעה כוללת של 7.5 מילארד ש"ח.
 
משה ליאון, יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל, אמר בנאומו הבוקר: "באמצעות פתיחת קווי רכבת חדשים, שדרוג הקווים הקיימים ושיפור השירות בהם, רכבת ישראל מבקשת לחבר בין ישובי הדרום למרכז הארץ. כאשר המרחק בין באר שבע לאוניברסיטת תל אביב יהיה מרחק של 49 דקות נסיעה בלבד – באר שבע ועימה הדרום כולו יהפכו להיות חלק מהמארג הכלכלי, המסחרי והתרבותי של המטרופולין, עם כל המשמעויות שיש לכך עבור תושבי הדרום. כך תורמת הרכבת תרומה משמעותית לא רק לשיפור איכות החיים ביישובים בהם היא פועלת- אלא גם להקטנת הפערים החברתיים, הכלכליים והתרבותיים בתוך החברה הישראלית".
 
רכבת ישראל נמצאת בימים אלה בביצוע מספר פרוייקטים מסילתיים באזור הדרום, ובינהם קו אשדוד-אשקלון שיפתח באפריל 2005, שדרוג קו לוד-נען-באר שבע על מנת להגדיל את תדירות הרכבות, שדרוג קו באר שבע-דימונה שכיום משמש להובלת מטענים בלבד על מנת להפכו בנוסף כקו נוסעים, הקמת קו אשקלון-באר שבע, ופיתוח הקו לאילת - תוכנית הפיתוח הוגשה להכרזה כפרוייקט תשתית לאומית, התכנון המוקדם הסתיים והחל שלב התכנון המפורט.