תוקם מסילת ברזל כפולה בין עכו לכרמיאל

במסגרת הפרויקט תוקם מסילת ברזל כפולה באורך של 23 קילומטרים שתעבור במקביל לתוואי כביש 85 מעכו לכרמיאל בעלות של 2 מיליארד שקל


00:00 ,26.11.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

במסגרת הפרויקט תוקם מסילת ברזל כפולה באורך של 23 קילומטרים שתעבור במקביל לתוואי כביש 85 מעכו לכרמיאל בעלות של 2 מיליארד שקל
 
שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, החליט היום לאמץ את חלופת הרכבת הכבדה עבור קו הרכבת המתוכנן מעכו לכרמיאל, במטרה לזרז את הקמת המסילה עבור תושבי הצפון.
 
שר התחבורה החליט להעדיף את הרכבת הכבדה על פני הרכבת הקלה לאחר שהתברר כי חלופת הרכבת הכבדה היא הטובה ביותר עבור תושבי הצפון מבין כל החלופות האחרות שהוצעו.
 
מדובר בהקמת מסילת ברזל כפולה באורך של 23 קילומטרים שתעבור במקביל לתוואי כביש 85 מעכו לכרמיאל. עלות הקמת הפרויקט נאמדת בכשני מיליארד שקלים. זמן הנסיעה בין תל אביב לכרמיאל יעמוד על כשעה ו-50 דקות בלבד.
 
השר כץ מסר כי לאורך התוואי יוקמו שתי תחנות רכבת חדשות, האחת באחיהוד והשניה בכניסה לכרמיאל. תוואי המסילה יכלול מנהרה כפולה באורך של חמישה קילומטרים. קידום התוכנית יתבצע על ידי רכבת ישראל.
 
שר התחבורה מסר כי בתוך מספר חודשים ניתן יהיה להשלים את המכרזים הראשונים של הפרויקט. לדבריו, ניתן להשלים את כל הפרויקט בתוך כשלוש וחצי שנים בלבד מתחילת ביצוע העבודות.
 
השר כץ ציין כי ההחלטה להעדיף רכבת כבדה על פני רכבת קלה תאפשר למשרד התחבורה להמשיך את סלילת מסילת הברזל בעתיד מכרמיאל לצפת ולקריית שמונה ולאפשר נסיעה ישירה מתל אביב לקריית שמונה בתוך זמן קצר.
 
שר התחבורה הדגיש כי בכוונתו להשלים במהירות את הקמת המסילה לצפון הארץ שתקצר משמעותית את זמני ההגעה למרכז הארץ. "מדובר בפרויקט נוסף של משרד התחבורה שנועד לקרב את הפריפריה למרכז הארץ", הוסיף כץ.