תעריף הנסיעה בכביש 6 – למשאית הוא פי שלושה מפרטית

למערכת העתון "שי ספנות ותעופה" נמסר כי יו"ר מועצת המובילים והמסיעים בישראל, גבי בן הרוש, הודיע בפגישה עם מינהלת כביש חוצה ישראל, כי נהגי המשאיות ייאלצו לוותר על הנסיעה בכביש, אם הממשלה לא תעודד את הנסיעה למשאיות בכביש 6


00:00 ,04.02.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
גבי בן הרוש: במקום לעודד את בעלי המשאיות לנסוע רק בכביש 6ולפנות צירים עמוסים במרכז הארץ, עושים בדיוק את ההפך. אין בכוחנו להשתמש בכביש בתעריפים כאלה

למערכת העתון "שי ספנות ותעופה" נמסר כי יו"ר מועצת המובילים והמסיעים בישראל, גבי בן הרוש, הודיע בפגישה עם מינהלת כביש חוצה ישראל, כי נהגי המשאיות ייאלצו לוותר על הנסיעה בכביש, אם הממשלה לא תעודד את הנסיעה למשאיות בכביש 6.

תעריף הנסיעה למשאיות גבוה פי שלושה מהתעריף שנקבע ליתר כלי הרכב המשתמשים בכביש.

מתברר, כי משאית מעל 4 טונות נדרשת לשלם עבור השימוש בכביש 6 - 22.72 שקלים. נסיעה הלוך וחזור, לפחות פעם ביום, תסתכם בהוצאה יומית של 45.44 שקלים, במחיר זה, תגרם לכל בעל משאית הוצאה חודשית של כ – 568 שקלים.

בן הרוש אומר, כי מרבית המשאיות יעלו על כביש 6 יותר מפעם אחת ביום. זו הוצאה שלא נוכל לעמוד בה וגם לא ניתן לגלגל אותה על הלקוחות.

יו"ר מועצת המובילים והמסיעים בישראל אומר, כי אם לא תתערב הממשלה במדיניות המחירים של מינהלת כביש 6, או לחילופין תסבסד את בעלי המשאיות, תאבד ההזדמנות להפנות את הרכב הכבד מנתיבי התנועה הקיימים, וכל הרעיון של סלילת כביש 6 יוחמץ.

בפגישה שקיימה הנהלת מועצת המובילים והמסיעים עם מינהלת כביש 6, השתתף מנכ"ל משרד התחבורה המהנדס בן ציון סלמן, אשר נתבקש לטפל בדרישה של מועצת המובילים והמסיעים למצוא דרך להגמיש את תעריף המשאיות בכביש חוצה ישראל .