אבי אדרי לשרת התחבורה: ענף התחבורה הציבורית - מוקד משיכה תעסוקתי

במכתבו לשרה מרב מיכאלי כתב יו״ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות כי על מנת לשדרג את תנאי העבודה בענף, הסובל ממחסור של 3,500 נהגים ונהגות, יש להעלות את השכר, לייצר סביבת עבודה נוחה ובטוחה ולהכיר בנהיגה בתחבורה הציבורית כמקצוע


09:24 ,22.11.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

״המטרה היא להפוך את מקצוע ׳נהג התחבורה הציבורית׳ למקצוע המהווה מוקד משיכה תעסוקתי מרכזי, המספק תנאי העסקה ושכר ראויים״, כך ציין יו״ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי – במכתב שהעביר לשרת התחבורה מרב מיכאלי ולמנכ״לית משרדה מיכל פרנק. לדבריו, בשילוב כוחות עם משרד התחבורה, אפשר יהיה לשדרג את תנאי ההעסקה והשכר, ולמשוך לענף, הסובל ממחסור של כ-3,500 נהגים ונהגות, כוחות חדשים.

 

הפנייה לשרה מיכאלי מגיעה אחרי שלאחרונה הודיעו משרד התחבורה והרשות לבטיחות בדרכים על הפניית תקציבים משמעותיים במטרה לפתח את תשתיות התחבורה הציבורית בישראל, לשפר את הפעילות והזמינות של האוטובוסים ולגייס עובדים ועובדות.

 

״איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, איגוד העובדים הגדול ביותר בענף התחבורה, המייצג בין היתר כעשרת אלפים נהגות ונהגים בתחבורה הציבורית, הוביל באמצעות חתימת הסכמים קיבוציים את העלאת ושיפור תנאי השכר של נהגי האוטובוסים בתחבורה הציבורית – מהלך אשר השפיע על יכולת ההשתכרות בענף, אך בכך לא די״, כתב אדרי והוסיף כי יש לשלב כוחות עם גורמים במשרד התחבורה כדי להוציא לפועל תוכנית רוחבית שתיטיב עם המועסקים ותהפוך את המקצוע לאטרקטיבי.

 

בין הפעולות שהוצעו: להעלות את שכר נהגי התחבורה הציבורית, לייצר סביבת עבודה בטוחה לאור ריבוי מקרי האלימות המילולית והפיזית שמופנים כלפי נהגים ונהגות, להגדיר תקיפה של נהג/ת אוטובוס כתקיפת עובד/ת ציבור, להכיר בנהיגה בתחבורה ציבורית כמקצוע לכל דבר ועניין, לרבות הכרת המקצוע בביטוח לאומי, להכיר בוותק של נהג/ת במעבר בין חברות, ליצור תשתיות לסביבת עבודה ראויה יותר, לשפר את תשתיות התחבורה הציבורית ברמה הלאומית.

 

״על מנת לייצר תהליכי עבודה וכדי להקים צוותי עבודה משותפים, נבקש לקיים פגישה עם הגורמים הרלוונטיים העוסקים בנושא מטעם משרד התחבורה והבטיחות בדרכים. אין לי ספק שבכוחות משותפים נביא את הענף ואת המקצוע למקום להם הם ראויים״, סיכם אדרי.