אושר: כביש 6 יוארך צפונה

המועצה הארצית לתכנון ובנייה אישרה את הארכת כביש האגרה בקטע שבין מחלף תל קשיש ועד מחלף סומך. בקרוב תיבחן הרחבה נוספת ממבואות יוקנעם ועד למחלף תל קשיש


00:00 ,09.02.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

המועצה הארצית לתכנון ובנייה אישרה פה אחד את הארכת כביש 6 צפונה, בקטע שבין מחלף תל קשיש ועד מחלף סומך (קטע 3). זאת בהמשך להחלטת הממשלה שהוגשה על ידי שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ ,קובעת כי קטע 3 של כביש חוצה ישראל יהיה כביש אגרה.

ממשרד התחבורה נמסר כי, קטע 3 של הכביש, באורך של 12 קילומטר מתחיל ממחלף תל קשיש, עובר דרך מחלף העמקים ומגיע עד למחלף סומך. הקטע כולל שתי מנהרות: מנהרת רכסים שאורכה כ-2.4 קילומטרים, ומנהרת איבטין באורך של כ-400 מטר. קטע 3 של כביש חוצה ישראל כולל בנוסף שדרוג של שני קטעי כביש 70 שישמשו כחלק מכביש 6. שני קטעי כביש אלה לא יופעלו כנתיב אגרה.

השר כץ ציין כי, המשך סלילת כביש חוצה ישראל צפונה ודרומה הוא חלק ממהפכה שמשרד התחבורה מוביל לקירוב הפריפריה למרכז הארץ. "קטע הכביש שאושר יקצר את הדרך לגליל המערבי ויהווה נדבך חשוב לפיתוח התעסוקה וההתיישבות באזור הצפון", הוסיף כץ.

שר התחבורה ציין עוד כי, בקרוב תידון במועצה הארצית לתכנון ובניה קטע נוסף של כביש חוצה ישראל (קטע 7), המתחיל ממבואות יוקנעם ומגיע עד למחלף תל קשיש. מדובר בקטע שאורכו חמישה קילומטרים, הכולל גם מנהרה באורך 1.7 קילומטרים, העוקפת את יוקנעם.

עוד נמסר כי, חברת חוצה ישראל תפרסם בסוף החודש מכרז פומבי לביצוע קטע הכביש. בשלב הראשון יפורסם מכרז לשלב המיון המוקדם (P.Q) ובשלב מאוחר יותר יפורסם השלב השני של המכרז לאחר שתנאיו יאושרו בממשלה.