אנרג׳יאן: הושלם פרויקט הנחת הצנרת הימית של מאגר כריש

הנחת הצנרת, באורך 90.3 ק״מ, הסתיימה בהתאם ללוח הזמנים המתוכנן, בקצב הנחת צינור ממוצע של 4,578 מטר ליום – קצב המייצג ביצועים גבוהים. הצינור הונח בעומק של עד 1,700 מטרים


12:19 ,22.06.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת אנרג׳יאן הבריטית, המפתחת בישראל את מאגר הגז הטבעי כריש, השלימה בסוף השבוע האחרון את הנחת הצנרת התת-ימית של המאגר. הצנרת הונחה מאזור נקודת הקיבול בחוף דור ועד למיקום הבאר, במרחק של כ-90 ק״מ מן החוף, מערבית לחופי ישראל. בכך, השלימה אנרג׳יאן אבן דרך מרכזית בפיתוח פרוייקט כריש.

 

הנחת הצנרת, באורך 90.3 ק״מ, הסתיימה בהתאם ללוח הזמנים המתוכנן, בקצב הנחת צינור ממוצע של 4,578 מטר ליום – קצב המייצג ביצועים גבוהים ברמה עולמית. הצינור, בקוטר 30 אינץ׳ ו-24 אינץ׳, הונח בעומק של עד 1,700 מטרים. הנחת הצנרת בוצעה באמצעות קבלן המשנה של החברה, TechnipFMC.

 

מחברת אנרגי׳אן נמסר כי בשלבים הבאים צפויה, בין השאר, התקנת הסעפת הראשית Tie In Manifold- TIM  ושסתומים לחיבור אסדת הטיפול הצפה FPSO לכל אחת משלוש בארות הגז במאגר כריש. כפי שעדכנה החברה לאחרונה, במקביל לעבודות הנחת הצנרת במים הטריטוריאליים של ישראל, נמשכות העבודות על אסדת הטיפול הצפה המיועדת לטיפול בגז שיופק ממאגר כריש במספנה בסינגפור להנפת הסיפון העליון Topside של אסדת הטיפול הצפה.