בשבוע הבא ייפתח כביש דשנים, שיסיט את תנועת החומרים המסוכנים מחוץ לשכונות המגורים

הכביש יחבר את כביש 70 לדרך חיפה בקרית אתא ולאזורי התעשייה הפטרוכימית ובתי הזיקוק ויוריד אלפי משאיות חומ"ס מכבישי מטרופולין חיפה


12:24 ,13.04.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

ביום שלישי הבא ייפתח כביש דשנים, שיפחית באופן משמעותי את תנועת החומרים המסוכנים במפרץ חיפה ויקל על הכניסה והיציאה למטרופולין חיפה.

 

כביש דשנים, המחבר את כביש 70 לדרך חיפה בקרית אתא ולאזורי התעשייה הפטרוכימית ובתי הזיקוק, ינקז את תנועת המשאיות ומכליות המובילות חומרים מסוכנים לכיוון דרום ומרכז הארץ ויפחית את עומסי התנועה בכניסה וביציאה למטרופולין חיפה מכיוון מזרח (צומת יגור).

 

מדובר בכביש בינעירוני חדש באורך של כ-5 ק"מ, הכולל גשר באורך של 300 מטר מעל נחל ציפורי. כביש דשנים הוא אחד הכבישים החשובים והבטיחותיים ביותר שהוקמו בשנים האחרונות במטרופולין חיפה, במטרה לצמצם את תנועת החומרים המסוכנים באזורים מיושבים.

 

עלות הפרויקט, שהוקם על ידי חברת התשתיות יפה נוף, נאמדת ב-200 מיליון שקל. במסגרת עבודות סלילת הכביש בוצעה הסדרתם של צמתים בכביש 70. בנוסף, הוסדרו צומת דשנים והכניסות למפעל דשנים וכן למפעלים הפטרוכימיים ולקרית אתא.    

 

שר התחבורה ישראל כץ ציין כי כביש דשנים יוריד אלפי משאיות מכבישי המטרופולין ויחסוך למדינה עשרות מיליוני שקלים. לדבריו, כביש דשנים הוא עורק תחבורתי חשוב בצפון, המבוצע במסגרת מהפכת התשתיות שמקדם משרד התחבורה בכל רחבי הארץ: "פעלתי לזירוז פתיחת כביש דשנים, בשל הצורך הדחוף למנוע מעבר של חומרים מסוכנים באזורים מאוכלסים במפרץ חיפה".

 

מנכ"ל חברת יפה נוף אבישי כהן ציין כי כביש דשנים הינו חלק חשוב מתוכנית גדולה, שמטרתה הסדרת התנועה במטרופולין חיפה.

 

ראש עיריית קרית אתא יעקב פרץ: ״מדובר ברעיון שיזמתי לפני 15 שנה, תוך מאבקים בוועדות התכנון השונות. תודות למשרד התחבורה, הרעיון הפך למציאות שתשנה את פני התחבורה באזור״.