כווית חנכה את אחד הגשרים הארוכים בעולם

הגשר, באורך 36 ק״מ, מחבר את כווית סיטי לאזור סובייה שבצפון המדינה, בו מתכננת האמירות הערבית להקים את פרויקט ״עיר משי״ שיחבר את אזור המפרץ למרכז אסיה ולאירופה


11:01 ,02.05.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

כווית חנכה אתמול (יום ד׳) את אחד הגשרים הארוכים בעולם, שמחבר בין הבירה לאזור מדברי לא מאוכלס האמור להפוך בשנים הקרובות למרכז סחר אזורי. הגשר, באורך 36 ק״מ, מחבר את כווית סיטי לאזור סובייה שבצפון המדינה, לא הרחק מהגבול עם איראן ועיראק, שם מתכננת האמירות הערבית להקים את פרויקט ״עיר משי״(״מדינת אל חריר״) שיחבר את אזור המפרץ למרכז אסיה ולאירופה.

 

בחנוכת הגשר נכח מלך כווית, שייח סאבח אל-אחמד אל ג׳אבר, ראש ממשלת דרום קוריאה, לי נאק-יאון, אשר חברת יונדאי הנדסה קוריאנית וכן חברות קוריאניות נוספות מסייעת בבניית הפרויקט החל משנת 2013, נשיא הסנאט הצרפתי, ז׳ראר לארשה וכן בכירים נוספים בממלכה הכווייתית.  

 

״גשר ג׳אבר״ על שמו של השליט המנוח שייח׳ ג׳אבר אל-אחמד אל סאבח עובר ברובו מעל מים והוא מקצר את משך הנסיעה מ-90 דקות לכ-30 דקות. בפרויקט הושקעו 3.6 מיליארד דולר ולקח חמש שנים לבנות אותו. כווית טוענת שההשקעה ב״עיר המשי״ תגיע לכ-100 מיליארד דולר, כולל תחנת כוח בכושר של 5,000 מגה ואט שכבר הוקמה בסובייה.