למרות מחסור בתשתיות לוגיסטיות, הכנסות אינדונזיה יעמדו על 153 מיליארד דולר ב-2012

איחור של שנתיים בתוכנית חומש לתשתיות ואי הפרטת הנמלים לא מונעים מאחוזי הצמיחה לשנים 2011-2016 לעמוד על 14.7%


00:00 ,07.03.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

אנאליסטים צופים שבמהלך השנה יחול גידול מהיר בדרישה בתחומי הלוגיסטיקה, אולם מזהירים שהמדינה תצטרך לבצע השקעה ענקית בתשתיות על מנת לממש את הפוטנציאל.

לדברי Gopal R., סגן נשיא חברת Frost & Sullivan's Transportation and Logistics, המתמחה באזור אסיה-פאסיפיק, אינדונזיה נמצאת בצד השני של הספקטרום בהשוואה לסין כשמדובר בתשתיות.

הוא הוסיף שתוכנית חומש לבניית תשתיות לוגיסטיות באינדונזיה נמצאת באיחור של שנתיים ועדיין ממתינה לאישור נשיאותי, כשהפרטת נמלים במדינה לא מתקדמת. "חוסר בתשתיות חונק את אינדונזיה", אמר.

לדבריו, על ממשלת אינדונזיה להקים רשת לוגיסטית של מרכזים תעשייתיים בפרברי הבירה ג'קרטה לשיפור הגישה הצפופה לנמל Tanjung Priok, הסובל לא רק מגישה רעועה, אלא גם מצפיפות ברציפים.

"ממשלת אינדונזיה צריכה להקים מרכזי שטעון בנמלי הים והאוויר וטרמינלים של מטען ואזורי הפצה", אמר, "רשת תחבורה חדשנית תעזור לפתח מרכזים לוגיסטיים להפצה יעילה".

למרות המחסור בתשתיות, לדברי Gopal, ב-2012 יגדלו ההכנסות הלוגיסטיות של אינדונזיה ב-14.2%, עד כדי 153.54 מיליארד דולר, כשאחוזי הצמיחה לשנים 2011-2016 יעמדו על 14.7%.

האנאליסט צופה שהצמיחה תושפע מצריכה מקומית וזרימה של השקעות, שיגדילו את הייצור. הסחר החיצוני של המדינה צפוי גם הוא לגדול, בסך של 32.5% ב-2012, עד כדי 514.2 מיליארד דולר.

גם הצפי להשקעות זרות באינדונזיה צפוי לעלות בחדות ב-2012.