מנכ״ל נת״ע יהודה בר-און התפטר מתפקידו

הודיע על פרישה לאחר חמש שנים בתפקיד. דוברות נת״ע: בתקופת כהונתו חולל שינוי ארגוני עמוק בחברה והוציא לדרך את ביצוע את העבודות להקמת הקו האדום של הרכבת הקלה. השר כ״ץ הורה על פתיחת הליכי איתור למנכ״ל חדש


11:35 ,27.05.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

מנכ״ל חברת נת״ע יהודה בר-און הודיע היום על פרישתו אחרי כחמש שנים בתפקיד. על פי מקורות בכירים בחברת נת״ע (נתיבי תחבורה עירוניים) מאז כניסתו של רם בלינקוב לתפקיד יו״ר נת״ע, נשמעה ביקורת כלפי אופן התנהלותו של המנכ״ל בר-און ביחסיו עם דירקטוריון החברה.  

 

״בשנים האלה, שהיו מאתגרות ומרתקות, חוללנו כאן מהפכה״, כתב בר-און לעובדי החברה. ״הצלחנו, כולנו יחד, להפוך לכוח מקצועי תכנוני וביצועי - חזק ומרשים. הוצאנו לפועל תכניות שעוכבו עשרות שנים, והצלחנו לבצע פרויקטים שנחשבו בעיני רבים לבלתי אפשריים. הסדרנו ותיקנו דוחות כספיים שהוזנחו במשך שנים. קידמנו בנחישות את הקו האדום, תוך בקרה יומיומית על איכות המוצר, שמירה על התקציב ועל לוחות הזמנים. שיקמנו את אמון הציבור בחברה ובפרויקט, וזוכינו ביושר באמון גורמי הממשלה. הודות למאמצינו המשותפים, מה שנראה עד לא מזמן כחלום רחוק הפך למציאות ממשית עם הבטחה גדולה עוד יותר לעתיד״.

 

מדוברות חברת נת״ע נמסר כי ״בתקופת כהונתו חולל שינוי ארגוני עמוק בחברה והוציא לדרך את ביצוע את העבודות להקמת הקו האדום של הרכבת הקלה, שממשיך להתקדם לפי לוחות הזמנים המתוכננים לקראת הפעלתו באוקטובר 2021. נכון להיום כריית המנהרות כמעט הסתיימה, התחנות התת קרקעיות בבנייה, ובשבועות האחרונים החלה הנחת המסילות לאורך התוואי, במקביל לתהליכי ייצור הקרונות. במקביל, מקדמת נת״ע את ביצוע הקו הסגול והקו הירוק, וכן את התכנון הסטטוטורי של שלושת קווי המטרו״.

 

השר כ״ץ הורה להתחיל בהליכי איתור למנכ״ל חדש

 

שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ הודה היום (שני) למנכ״ל חברת נתיבי תחבורה עירוניים (נת״ע), יהודה בר-און על פעילותו לקידום מיזם הרכבת הקלה בתל אביב ותרומתו הרבה לעמידה בלוחות הזמנים של הפרויקט הלאומי, המבוצע כיום בגוש דן.

 

השר כץ הודה לבר-און על פעילותו בחמש השנים האחרונות, לקידום המיזם הענק, הכולל הקמת שלושה קווי רכבת קלה בגוש דן, שהראשון ביניהם (הקו האדום) צפוי להיחנך בעוד כשנתיים וחצי, בספטמבר 2021.

 

השר כץ הנחה את חברת נת"ע להתחיל מיידית בהליכים לאיתור מנכ״ל חדש לחברה, במטרה לעמוד ביעדי הפרויקט שנקבעו. הקו האדום של הרכבת הקלה באורך של 24 קילומטרים, שמתוכם 12 קילומטרים תת-קרקעיים, יחבר את ערי גוש דן, מפתח תקוה דרך בני ברק, רמת גן, תל אביב, יפו ועד בת ים. 

 

עבודות הקמת הקו האדום מתקדמות כמתוכנן ובקצב מהיר. 95% מעבודות המנהור כבר הושלמו והסתיימה בניית פנים התחנה ב-8 מתוך 10 התחנות של הקו (אלנבי, קרליבך, יהודית, שאול המלך, ארלוזורוב, אבא הלל, ביאליק ואם המושבות). כמו כן, החלה הנחת המסילות בבת ים.

 

השר כץ ציין כי פרויקט הרכבת הקלה בתל אביב, הוא המיזם התחבורתי הגדול ביותר של משרד התחבורה המבוצע כיום. ״אחרי 100 שנים של חזון, ו-60 שנה של הבטחות שלא מומשו, הוצאתי לדרך את פרויקט הרכבת הקלה בגוש דן. העבודות לביצוע הקו האדום מתנהלות בהתאם למתוכנן, וכעת יוצא לדרך השלב הבא, שיבטיח רשת מתקדמת להסעת המונים בתל אביב ובגוש דן, שתאפשר לוותר על השימוש ברכב הפרטי בשעות העומס, בהתאם למקובל בעולם״.

 

השר כץ הוסיף כי חזון הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב שרבים הטילו ספק לגביו, הפך כבר מזמן למציאות. שני הקווים הנוספים, הקו הירוק והקו הסגול, יחד עם הקו האדום המוקם בימים אלה וצפוי להיחנך בסוף שנת 2021, ישנו מן היסוד את המציאות התחבורתית במטרופולין תל אביב. ״רבים חתמו על הצהרות ותכניות. רבים הניחו אבני פינה. אנחנו מבצעים. המציאות שתהיה כאן ובגוש דן כולו בעוד שנים ספורות, המציאות הזאת תהיה ותראה אחרת״, אמר השר כץ.