משרד התחבורה אישר ייצור ושיווק של רכב שטח מתוצרת הארץ

אב טיפוס של הדגם החדש אושר לייצור ושיווק בישראל, לאחר שעבר בהצלחה את כל הבחינות והניסויים המחמירים. הרכב החדש תוכנן ויוצר בישראל על ידי חברת עידו שיפורי רכב


12:22 ,18.07.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

לראשונה מאז הסוסיתא, משרד התחבורה אישר אב טיפוס של רכב שטח מתוצרת כחול-לבן. הרכב החדש, מדגם זיבר (ZIBAR MK4), תוכנן ויוצר בישראל, על ידי חברת עידו שיפורי רכב.

 

החברה הישראלית עוסקת בייצור כלי רכב מיוחדים לצה״ל ולצבאות בעולם מזה שנים רבות. בשנתיים האחרונות החלה החברה בהליכי ייצור רכב שטח חדש, המיועד לראשונה לשיווק לכלל הציבור בישראל.

 

אגף הרכב במשרד התחבורה, בשיתוף עם מעבדת הרכב הישראלית מגל אפקה ומעבדת הרכב הגרמנית DEKRA, בחנו את עמידתו של דגם הרכב החדש, בהתאם לתקינה הישראלית, המבוססת על הרגולציה האירופאית. אב טיפוס של הדגם החדש אושר לייצור ושיווק בישראל, לאחר שעבר בהצלחה את כל הבחינות והניסויים המחמירים.

 

שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ׳ ציין כי מתן אפשרות לחברות רכב ישראליות לייצר כלי רכב בייצור מקומי, עשויה להגביר את התחרותיות בענף רכבי השטח ולחזק את התעשייה המקומית.

 

סמנכ״ל התנועה במשרד התחבורה, אינג׳ אבנר פלור ציין כי אגף הרכב ליווה את תהליך ייצור של רכב מתוצרת מקומית, לכל אורכו ואישר אותו לאחר שעמד בסטנדרטים ובתקינה בינלאומית. ״תהליך בוצע באופן דקדקני וללא פשרות, בשקיפות, בפתיחות ובמקצועיות של היצרן ואנשי המקצוע במשרד״, הוסיף פלור.