משרד התחבורה: דיווח על סיום תכנית הליווי של נהג חדש רק בטלפון ובאינטרנט

החל מ-1 בפברואר 2019, נהגים חדשים יוכלו להצהיר על סיום תכנית הליווי, באמצעות הטלפון הנייד או אתר האינטרנט בלבד וזאת במטרה להקל על התורים וזמני ההמתנה במשרדי הרישוי


11:52 ,22.01.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

החל מ-1 בפברואר 2019, נהגים חדשים יוכלו להצהיר על סיום תכנית הליווי, באמצעות הטלפון הנייד או אתר האינטרנט בלבד, ולא במשרד הרישוי, כפי שהיה נהוג עד כה. זאת, במטרה להקל על התורים ולקצר את זמן ההמתנה במשרדי הרישוי.

 

תכנית הרישיון המדורג, שיזם שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, מחייבת כל נהג צעיר, שגילו מתחת ל-24, לנהוג עם נהג מלווה במשך שישה חודשים. על פי התכנית, נהג שעבר בהצלחה את המבחן המעשי (טסט), קיבל "היתר נהיגה" לתקופה של חצי שנה, המותנה בחובת ליווי של נהג מלווה, למשך כל תקופת ההיתר.

 

הנוהל החדש קובע כי נהגים חדשים שעברו בהצלחה את מבחן הנהיגה המעשי (טסט) מ-15 ביולי 2018 ואילך, יוכלו להגיש תצהיר לצורך הסרת מגבלת הליווי, רק בטלפון הנייד או באתר האינטרנט של משרד התחבורה. הסרת המגבלה תתאפשר לאחר הצהרת הנהג החדש כי סיים את תכנית הליווי המחייבת. בנוסף נדרש הנהג לציין את פרטי הנהגים החונכים.

 

עד כה, יכלו הנהגים החדשים לחתום על ההצהרה גם במשרד הרישוי. עם אישור ההצהרה, המגבלה הוסרה ורישיון הקבע נשלח לביתו של הנהג. במידה והמלווים אינם מאושרים, הנהג מקבל רישיון עם הגבלה לחצי שנה נוספת, במהלכה הוא נדרש להשלים את תכנית הליווי.

 

סמנכ״ל בכיר תנועה, אבנר פלור ציין כי מדי שנה מתווספים למצבת הנהגים בישראל כ-150 אלף נהגים חדשים. רבים מהם מגיעים למשרדי הרישוי ויוצרים עומס גדול באשנבי הקבלה. לדבריו, הזנת ההצהרה המקוונת על סיום תכנית הליווי באינטרנט תחסוך מהנהג את הצורך להגיע למשרד הרישוי ותקל באופן משמעותי על התורים.

 

סמנכ״ל בכיר שירות במשרד התחבורה, גלעד כהן, מסר כי ההצהרה על סיום תכנית הליווי של נהגים חדשים מהווה כ-10% מכלל פעולות הרישוי. במטרה להקל על הנהגים החדשים, לפני שנתיים נפתחה האפשרות להצהיר על סיום תקופת הליווי גם באמצעות הטלפון ואתר האינטרנט. לדבריו, מהנתונים עולה כי רק כ-40% מהנהגים החדשים מצהירים על סיום תקופת הליווי באופן מקוון, ואילו רוב הנהגים החדשים הצהירו עד היום על סיום הליווי בסניפי משרד הרישוי.