משרד התחבורה: מערך תחבורה ציבורי משודרג בפריפריה

המשרד הכריז על קווים חדשים, הגדלת התדירות והרחבת השירות בתחבורה הציבורית במגדל העמק. השר כץ: "המהלך צפוי להגדיל את כמות המשתמשים בתחבורה הציבורית בעיר


14:42 ,15.08.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

החל מיום שלישי, 29 באוגוסט 2017 יחול גידול של 60% במספר הנסיעות היומי של התחבורה הציבורית במגדל העמק והסביבה. כך הודיע השבוע שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ.

 

במסגרת הפעלת מערך התחבורה הציבורית החדש במגדל העמק והסביבה, תפעיל חברת סופרבוס, המפעילה את קווי התחבורה הציבורית באשכול העמק, 12 אוטובוסים חדשים בעיר. בנוסף לכך,  יוארכו קווים קיימים לטובת הנוסעים, תשופר תדירות השירות ויורחבו היעדים אליהם ניתן יהיה להגיע בתחבורה הציבורית.

 

"שדרוג מערך התחבורה הציבורית במגדל העמק ישפר משמעותית את הנגישות בתוך העיר, בין השכונות וכן למוסדות החינוך ומרכזי המסחר והתעסוקה. המהלך צפוי להגדיל את מספר המשתמשים בתחבורה הציבורית בעיר, ולשפר את חוויית הנסיעה בה, תוך מתן מענה מלא לצרכים המשתנים של התושבים", אמר השר כץ.

 

בין הקווים החדשים: קווים 4 ו-5 שיפעלו במסלולים דו-כיווניים מזרח-מערב וייצרו קישורים חדשים ומהירים בין השכונות, שלא היו קיימים עד כה. כמו כן, ישודרגו המסלולים בקווים 6 ו-9,  שיפעלו במסלולים מצפון לדרום ויכללו חיבורים לאזור התעשיה "שגיא 2000" ותחנת רכבת העמק. בנוסף, התדירות של קווים אלה תתוגבר בשעות השיא, במקביל להארכת שעות הפעילות במהלך היום.

 

השר כץ הוסיף כי שדרוג התחבורה הציבורית במגדל העמק מבוצע במסגרת תכנית אב מקיפה, שהוכנה בשנה האחרונה על ידי הרשות הארצית לתחבורה ציבורית ובשיתוף עם עיריית מגדל העמק. "שיתוף הפעולה בין כל הגופים הרלוונטיים איפשר למשרד התחבורה להעניק שירות טוב יותר ומדויק יותר לכל פלחי האוכלוסייה הצורכת תחבורה ציבורית במגדל העמק", הוסיף כץ.

 

מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית תא"ל (מיל'), מאיר חן ציין כי השיפורים הרבים שהוכנסו בעיר מגדל העמק וסביבותיה הינם שלב נוסף בקידום ושדרוג כלל מערך התחבורה הציבורית בישראל, שנועד להגביר את השימוש בתחבורה הציבורית גם באזור זה.

 

ראש עיריית מגדל העמק, אלי ברדה ציין כי התכנית החדשה צפויה לשדרג משמעותית את שירותי התחבורה הציבורית לטובת תושבי העיר ותהווה אבן דרך חשובה בפיתוח החברתי-כלכלי העתידי של העיר.