משרד התחבורה מפרסם את לוח תמרורים חדש

לאחר 40 שנה מתחדש לוח התמרורים של ישראל בהתאמה ל"אמנת וינה" הקובעת אחידות של תמרורים וסמלים במדינות החתומות עליה והוא כולל תמרורים וסימני דרך חדשים


00:00 ,26.01.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

לאחר יותר מ-40 שנה: לוח התמרורים החדש של ישראל יוצא לדרך. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חושף היום לראשונה את לוח התמרורים החדש והעדכני של ישראל לאחר שאושר סופית על ידי שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ.

לוח התמרורים החדש שפורסם היום באתר משרד התחבורה mot.gov.il מחליף את לוח התמרורים הישן שאושר בשנת 1970 על ידי שר התחבורה דאז, שמעון פרס, ועודכן לאחרונה בשנת 2002.

השר כץ ציין כי, לוח התמרורים החדש תואם את "אמנת וינה" שישראל חתומה עליה. האמנה קובעת אחידות של תמרורים וסמלים בכל מדינות העולם החתומות עליה.

הלוח החדש מורכב מעשרה חלקים, לעומת שישה חלקים בלוח הישן והוא כולל 257 תמרורים, לעומת 188 תמרורים בלוח הישן. הלוח החדש כולל גם 95 סמלי דרך לנהגים ולהולכי רגל, רובם לא היו קיימים בלוח התמרורים הישן.

עשרת חלקי הלוח כוללים: תמרורי אזהרה והתראה, תמרורי הוריה, מתן זכות קדימה, איסורים והגבלות, תחבורה ציבורית, מודיעין והדרכה, רמזורים ותמרורי בקרת נתיבים, סימון על פני הדרך, תמרורים באתר עבודה ונספח של סמלים.

הלוח הישן כלל שישה נושאים בלבד: תמרורי אזהרה, תמרורי הוריה, תמרורי מודיעין, תמרורי סימון על פני הדרך, רמזורים וסימני עזר בדרך.

ממשרד התחבורה נמסר עוד כי, בתמרורים החדשים ניתן דגש מיוחד על סימונים גרפיים ברורים ומאירי עיניים. קבוצות התמרורים חולקו לצבעים מיוחדים לפי נושאים: תמרורים רגילים סומנו בצבע לבן, תמרורים של תחבורה ציבורית סומנו בצבע צהוב, תמרורים של אתרי עבודה בכבישים סומנו בצבע כתום ושלטי תיירות סומנו בצבע חום.

הלוח החדש כולל תמרורים חדשים רבים שלא היו קיימים בלוח הישן, בהם תמרורים של הרכבת הקלה, תמרורים המציינים מנהרות, אתרי עבודה, שילוט הדרכה מעודכן ותמרורים לרוכבי אופניים. במקביל לכך נגרעו עשרות תמרורים ישנים ושלטים כמו תמרור המתריע על רעש מטוסים מנמיכי טוס ואיסור שימוש בצופר באזור מסויים.

שר התחבורה הנחה את אגף הרישוי לשלב את התמרורים החדשים בלימודי הנהיגה ובמבחני התיאוריה וכן בקורסי הרענון והנהיגה הנכונה ("נהיגה מונעת"). במקביל לכך, משרד התחבורה פרסם הנחיות לרשויות המקומיות בארץ, המתייחסות לאופן הצבת התמרורים.

החל מ-1 באפריל 2011 ייבחנו תלמידי הנהיגה על מבחן עיוני (תיאוריה) בו ישולבו לראשונה התמרורים החדשים. שאלות המבחן נערכו מחדש בצורה ברורה וקלה להבנה. לחלק גדול מהן צורפו אמצעי המחשה שיסייעו לנבחנים להבין טוב יותר את השאלות והתשובות.