נובל אנרג׳י חנכה מרכז ייעודי להכשרת כח אדם שיאייש את אסדות הגז הטבעי

מרכז ההכשרה הוקם במתקן קבלת הגז הטבעי, ים תטיס, הממוקם בצפון אשדוד. בין השאר יוכשרו במרכז החדש ישראלים שיקלטו לעבודה בפרויקט לווייתן. ביני זומר: ״הקמת המרכז משקפת את המשך המחויבות של החברה לבניית תעשיית הגז והנפט בישראל וביסוסה על כח אדם מקצועי כחול לבן״


11:37 ,17.04.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת נובל אנרג׳י חנכה מרכז הכשרה מקצועי ייעודי להכשרת כח אדם שיקלט לעבודה על אסדות הגז שמפעילה החברה, בין השאר על אסדת לווייתן שהקמתה הולכת ומושלמת בימים אלו בטקסס ותמר המספקת כיום גז טבעי לישראל. מרכז ההכשרה הוקם במתקן קבלת הגז הטבעי, ים תטיס, הממוקם בצפון אשדוד.

 

העובדים שייקלטו יעסקו בטכנאות אלקטרוניקה, מכונאות ותפעול האסדה ויעברו הכשרה במרכז החדש שתדמה את העבודה והחיים על גבי אסדה להפקת גז טבעי. במרכז מעבדה הכוללת הדמיית מערכות גז טבעי הקיימות על גבי האסדה, כיתות לימוד, מגורי צוות ומטבח בתנאים דומים לקיים באסדה, זאת במטרה לקדם את ההסתגלות של העובדים לחיים בלב הים, תוך שימת דגש על היבטי בטיחות והתנהלות במצבי חירום. עובדים אשר ישתלבו בעבודה יזכו לשכר מתגמל, תנאים סוציאליים טובים, אפשרויות לפיתוח אישי ומקצועי ואופק קידומי. מהחברה נמסר כי מחזור ההכשרה הראשון צפוי להיפתח כבר בסוף חודש אפריל.

 

מרכז ההכשרה שהוקם נקרא על שם דורון בן שטרית ז״ל שימש כסגן מנהל אסדת תמר ונהרג לפני כשנה וחצי בתאונת דרכים. דורון ז״ל היה עובד מוערך מאוד ובטקס החניכה המרגש שנערך במתחם המרכז נכחו גם  בני משפחתו ובכירים מנובל אנרג׳י. את הסרט האדום גזרו יחד תומר, בנו בן ה-11 של דורון בן שטרית, והוריו איה ואהרון בן שטרית; ביני זומר, סגן נשיא נובל לעניינים אזוריים; ג׳פרי דייויס, מנהל ההפקה; מירב בלנקשטיין, מנהלת משאבי אנוש לאגף התפעולי; ואביטל וייג, אחראית פיתוח והדרכה בנובל אנרג׳י.  

 

ביני זומר, סגן נשיא לעניינים אזורים, נובל אנרג׳י: ״נובל אנרג׳י שמה לה למטרה להכשיר את העובדים החדשים שיאיישו את אסדות הגז לוויתן ותמר, באופן המקצועי ביותר ועם הנחלת החשיבות של שמירה על כללי הבטיחות הקפדניים עוד בשלבי ההכשרה הראשוניים. הקמת המרכז משקפת את המשך המחויבות של נובל אנרג׳י לבניית תעשיית הגז והנפט בישראל וביסוסה על כח אדם מקצועי כחול לבן״.

 

בתמונה מימין: אביטל ווייג, ביני זומר, אהרון תומר ואיה בן שטרית, ג׳פרי דייויס, מירב בלנקשטיין