עוד קטע משודרג של כביש 31 בדרום ייפתח לתנועה

הקטע החדש, בין מולדה לכסייפה, הוא חלק משדרוג כביש 31, שמחבר את ים המלח עם מרכז הארץ, משוקת ועד ערד


10:40 ,16.04.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

ביום ראשון בלילה (19 באפריל) יפתח לתנועה קטע דרך חדש, באורך של 10 ק"מ, בין מולדה לכסייפה, בכביש 31.

 

פתיחת הקטע במסגרת תוכנית של משרד התחבורה וחברת נתיבי ישראל לשדרג את כביש 31 משוקת ועד ערד, בעלות של כמיליארד שקל.

 

הכביש החדש מצטרף לקטע כביש באורך של כחמישה ק"מ, שנפתח לפני כחודשיים לתנועה, בין גשר מרעית לנחל באר שבע, וכן לקטע נוסף, באורך של 10 ק"מ, הצפוי להיפתח בחודש הבא.

 

שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, ציין כי הכביש שנבנה בסטנדרטים גבוהים ומודרניים, ישפר באופן משמעותי את רמת הבטיחות של כביש 31 ויקצר את משך הנסיעה מערד לבאר שבע באופן ניכר. לדבריו, הכביש המשודרג ייתן מענה גם לנפחי התנועה הגדולים הצפויים בכביש בעקבות תוכניות הפיתוח המתכוננות באזור.

 

החל מחודש הבא תתאפשר נסיעה רציפה ובטיחותית, לאורך 25 ק"מ של כביש 31 המשודרג, בקטע שבין ערד למולדה. מדובר בכביש דו-מסלולי, בעל שני נתיבים לכל כיוון, שנכלל בעבר ברשימת הכבישים האדומים של ישראל.

 

יצוין כי כל קטעי הדרך החדשים ששודרגו בכביש 31 הם ברוחב של ארבעה נתיבים וכוללים מפרדה באמצע הכביש, שוליים רחבים ותקניים, מעקות בטיחות, תאורה ומעברים בטיחותיים להולכי רגל ובעלי חיים.

 

במסגרת המיזם, הוסדרו הכניסות ליישובי הפזורה הבדואית ונבנו מחלפונים ומעגלי תנועה, במקום צמתים וכניסות בלתי מורשות, במטרה להגביר את הבטיחות בכניסות לישובים אלה.

 

חברת נתיבי ישראל פרסמה השבוע את המכרז האחרון לשדרוג כביש 31, בקטע שבין שוקת למולדה, באורך של שישה ק"מ. עם בחירת הקבלן וסיום העבודות בקטע זה תושלם הרחבת כביש 31 משוקת לערד, באורך של 33 ק"מ.

 

כביש 31 מצומת ערד מהווה ציר חיבור עיקרי מדרום ים המלח, דרך העיר ערד, למרכז הארץ. לאורך הכביש קיימים ריכוזי אוכלוסייה של בדואים, חלקם בישובים מוסדרים וחלקם בפזורה.