פורסם מכרז לכריית מנהרות במקום גשר הראל בכביש תל אביב-ירושלים

שתי המנהרות, באורך 650 מטר, יהיו בנות שלושה נתיבים כל אחד. עלות הפרויקט מוערכת ב-2.5 מיליארד שקל


00:00 ,28.02.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

החברה הלאומית לדרכים פירסמה היום (ג') את המכרז לכריית מנהרות הראל בכביש מס' 1, במסגרת הפרויקט לשדרוג כביש ירושלים-תל אביב. עלות הפרויקט נאמדת ב- 2.5 מיליארד שקל.

במסגרת הפרויקט יבוטל גשר הראל, שנבנה לפני עשרות שנים. במקומו, ומתחתיו, ייכרו צמד מנהרות באורך של כ-650 מטר כל אחת, שיעברו מתחת לרכס הראל. בכל מנהרה ייסללו שלושה נתיבים.

בסמוך למחלף החדש יוקם חניון חנה וסע ותחנת אוטובוס לנוחיות הנהגים המגיעים לירושלים. חומר החציבה והעפר שיוצא לרגל כריית המנהרות ימוחזר וישמש למילוי ואדי ארזה, הנמצא מזרחית למנהרות ומהווה חלק מפרויקט שדרוג הכביש.

שר התחבורה ישראל כץ ציין כי המנהרות יקצרו את זמן הנסיעה לירושלים ויצמצמו את צריכת הדלק וזיהום האוויר של כלי רכב.

המכרז יבוצע בשיטת "תכנון ביצוע" ( design build ), שבו הקבלן מתכנן ומבצע את הפרויקט. שיטה זו מאפשרת צרוף של חברות ישראליות לחברות קבלניות מחו"ל, שצברו ידע וניסיון בכריית מנהרות.

יצוין כי בשבוע שעבר פורסם מכרז נוסף לשדרוג כביש מס' 1, הכולל את שדרוג קטע הכביש שער הגיא-מחלף שורש, באורך של 6 ק"מ. העבודות כוללות את הרמת הכביש מאזור שער הגיא, במטרה לצמצם למינימום את החציבה, הרחבתו לשלושה נתיבים לכל כיון והקמת גשר אקולוגי, שיחבר בין שני צידי הכביש ויאפשר מעבר בטוח לבעלי חיים שבסביבה.

במסגרת הפרויקט יבוטל סיבוב מוצא המסוכן לתנועה ובמקומו יוקמו שני גשרים מקבילים, בני שלושה נתיבים כל אחד, באורך של 800 מטר.