רכבת ישראל: עבודות שדרוג החל מהשבוע הבא

במסגרת העבודות תושלם הנחת תשתיות הקו המהיר לירושלים באזור הרצליה,מפגש כפר שמריהו יבוטל במסגרת שינוי תוואי המסילה באזור הרצליה-שפיים וחיבור הקו המהיר לירושלים ותשתית רכבת השרון


12:04 ,11.02.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

מחברת רכבת ישראל נמסר כי היא ממשיכה בשדרוג רשת המסילות הארצית ותבצע עבודות נרחבות במקטע שבין תחנות בית יהושוע-ת"א אוניברסיטה, כחלק מתוכנית ההיערכות להפעלת הקו המהיר לירושלים, רכבת השרון (531) וביטול מפגשי כביש מסילה; העבודה תוכננה בקפידה רבה ובתשומת לב כדי לקצרה ככל שניתן.

 

רכבת ישראל ממשיכה בתנופת הפיתוח ונערכת לדור הבא, במטרה להסיע יותר נוסעים, אל יותר תחנות בהרבה יותר רכבות ותוך שמירה על בטיחות מרבית של כלל משתמשי הדרך. כחלק מההיערכות, יתקיימו בין התאריכים 19-24.2.2018, מיום שני לפנות בוקר ועד מוצ״ש בלילה, עבודות תשתית נרחבות ויסודיות לשינוי תוואי המסילה באזור הרצליה. מבצע זה כולל שלש משימות מרכזיות: ביטול מפגש כביש-מסילה בכפר שמריהו, המפגש הגדול והמשמעותי ביותר באזור השרון, שמהווה צוואר בקבוק למעבר כלי רכב ממזרח למערב באזור זה, ושהיה סגור בממוצע כ-6 שעות בכל יום. לצד ביטול שני מפגשי כביש מסילה נוספים המפרידים בין שטחים חקלאיים באזור. האחד בכפר שמריהו והשני ברשפון.

ביטול שלושת מפגשי הכביש מסילה באזור כפר שמריהו - הינו שלב נוסף בתוכנית הרב שנתית של רכבת ישראל לביטול מפגשים ובניית הפרדות מפלסיות במקומם, לצורך הגברת הבטיחות והקלה על הגודש בכבישים.

 

כחלק מהתוכנית, בוטלו בחודשים האחרונים שני מפגשים בלוד, ושני מפגשים באזור בית שמש. רכבת ישראל, יחד עם משרד התחבורה, נתיבי ישראל ונתיבי איילון, ממשיכים בתוכנית הסדורה להקמת הפרדות מפלסיות וביטול מפגשים. מפגש כפר-שמריהו שיבוטל לאחר פרק עבודה זו, הוא אחד הבולטים והגדולים שבהם. עד שנת 2021 רכבת ישראל צפויה לבטל עוד כ-14 מפגשים לטובת הפרדות מפלסיות.

 

השלמת התשתית המסילתית לחיבור הקו המהיר לי-ם, תוך הסטת תוואי הרכבת באזור הרצליה לציר המרכזי. ובכך גם לפנות את תוואי המסילה הקיים באזור זה לטובת הארכת נתיבי איילון (כביש 20) וחיבורו לכביש 531 החדש. הכנת התשתית לחיבור רכבת השרון (531) לרשת המסילות הארצית ולקו החוף.

 

בנוסף, המבצע יכין את תוואי המסילה באזור זה לפרויקט הכפלת מסילות החוף בין תל אביב לחיפה ובסופו תתבצע פעימת איתות רבעונית במקטע זה, לצורך בחינה בטיחותית של מערכות האיתות והתקשורת. במסגרת פעימת האיתות, בצאת השבת (24.2.18) ועד השעה 23:59, יורחבו עבודות התשתית, והרכבות מצפון תסיימנה/תחלנה את נסיעתן בתחנת חיפה בת גלים.

 

העבודה, תתבצע בשני מוקדים עיקריים בו זמנית: באזור שפיים ובסמוך לתחנת הרכבת בהרצליה, ותבוצע באמצעות צוותים של רכבת ישראל וקבלני משנה. יעסקו במלאכה מהנדסים, מפעילי ציוד הנדסי ואנשי תשתיות, אשר יפעלו במשך כל שעות היממה, ויעזרו בעשרות כלי צמ"ה (ציוד מכני הנדסי) לבניית מבנה המסילה התחתון, וכן כלים מסילתיים כבדים של רכבת ישראל לפירוק והנחת תוואי המסילה דוגמת פלאסר- כלי שתפקידו הידוק המסילה לאחר הנחתה, ומנופים מסילתיים כבדים.