רמט הזוכה במכרז להקמת מחלף דרור בלב השרון

החברה הלאומית לדרכים יזמה את הפרויקט במטרה לבצע הפרדה מפלסית בין כביש 4 לכביש 553, ממזרח לאבן יהודה. המחלף, בו יעברו כ-20 אלף כלי רכב בשעה, יפחית באופן ניכר בעוד כשלוש שנים, את אחד הפקקים הגדולים ביותר בארץ


00:00 ,04.07.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת רמט, היא הזוכה במכרז החברה הלאומית לדרכים להקמת מחלף דרור, במפגש הכבישים 4 ו-553. מהחברה הלאומית לדרכים נמסר כי, חברת רמט גברה במכרז על חמש חברות נוספות שהתמודדו על ביצוע הפרויקט. היקף ההשקעה הכולל בהקמת המחלף, הינו כ-350 מיליון שקל והקמתו צפויה להסתיים בתוך כשלוש שנים.

"הקמת מחלף דרור נועדה לאפשר קיבולת גבוהה יותר של כלי רכב בארבעת כיווני התנועה העיקריים ולהיערך כראוי לעומסי התנועה העתידיים", אמר מנכ"ל החברה הלאומית לדרכים, אדריכל שי ברס. "הנהגים המשתמשים בצומת דרור סובלים מדי יום מפקקי תנועה כבדים בשעות הבוקר ואחר הצהרים. ספירות תנועה שבוצעו בצומת בפברואר 2010, העלו כי 7,700 כלי רכב עושים דרכם בצומת בשעת שיא. המחלף תוכנן כך, שתתאפשר תנועה של כ-20 אלף כלי רכב בשעה, על פי התחזית של תנועת כלי הרכב שינועו במחלף בשנת 2035" הוסיף.

עוד נמסר כי, ההפרדה המפלסית בלבו של הפרויקט, תבוצע באמצעות הקמת גשר במסלולו של כביש 553, מעל כביש מספר 4. הגשר יותאם למהירות נסיעה של 90 קמ"ש והכביש מתחתיו למהירות של 100 קמ"ש. מצפון למחלף ייסלל כביש 4 עם שני נתיבים לכיוון. מדרום למחלף יורחב כביש 4 עד למחלף הדרים לשלושה נתיבים לכל כיוון, ובתחום המחלף עצמו, יתאפשר ביצוע מהיר של נתיב שלישי, במידת הצורך. צומת אבן יהודה מזרח יבוטל ותוסדר דרך גישה למועצה האזורית לב השרון, למרכז המסחרי ולמושב בני דרור.

בנוסף לכך, כולל הפרויקט את הסדרת תוואי נחל דרור, הקמת גשר להולכי רגל לחציית כביש 4 מצפון למחלף, לצורך יצירת חיבור בין אבן יהודה למרכז המסחרי וקריית החינוך לב השרון. מתחת לכביש 553 יוקמו מעברים חקלאיים לכלי רכב. בתחום המחלף, תוכנן מסלול ייחודי לתחבורה ציבורית, אשר יאפשר גישה מהירה לאוטובוסים העושים את דרכם בקווים מצפון לדרום ולהיפך.

"הפרויקט נועד לשחרר צוואר בקבוק בקטע מרכזי של כביש 4 שהוא אחד מארבעת כבישי האורך של מדינת ישראל", אמר יו"ר החברה הלאומית לדרכים מיכה גולדמן, "זהו אחד מ-95 מחלפים חדשים שיוקמו ברשת הכבישים הבינעירונית, בשש השנים הקרובות. מחלפים אלה יוקמו במקום צמתים מרומזרים, ויאפשרו תנועה רציפה של כלי הרכב ללא צורך בעמידה מיותרת ברמזורים. הקמת המחלף תביא לשיפור איכות החיים של הנהגים ותצמצם צריכת דלק ואת הפליטה המזהמת מכלי הרכב" ציין.