שר הכלכלה לרגל כנס תחבורה חכמה: ישראל היא מקור לחדשנות ומוקד עולמי של תעשיית התחבורה

בכנס צפויים להשתתף למעלה מ-2,500 משתתפים מרחבי העולם בהם מנהלים בכירים. במהלך הכנס יוצגו הזוכים בפרס ראש הממשלה לחדשנות בתחום תחליפי דלקים ותחבורה חכמה


10:15 ,28.10.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

ועידת ראש הממשלה לתחבורה חכמה תתקיים זו השנה השישית בתיאטרון הבימה בתל אביב בין התאריכים 29-30/10/18. הועידה, שתכלול הרצאות ודיונים בהשתתפות בכירים מעולם הרכב והאנרגיה, תדון בעתיד עולם התחבורה אשר מושפע מהמהפכה של התחבורה החכמה ומהתקדמות בתחום תחליפי אנרגיה.

 

בכנס צפויים להשתתף למעלה מ-2,500 משתתפים מרחבי העולם. בין משתתפי הכנס: פאדמסרי ווריור, מנכ״לית חברת NIO; דיוויד ווירניק, נשיא חברת NNG; כריסטופר ברוגהרדט, מנכ״ל חברת ChargePoint, מייקל טארייד, מנכ״ל Hertz העולמית; פיליפ ואן-האגן, חבר מועצת המנהלים של Porsche ועוד בכירים רבים בתחום התחבורה.

במהלך הוועידה תוצג ברחבת הבימה תערוכת מיזמים של קהילת EcoMotion, שהוקמה על ידי התוכנית הלאומית לתחליפי דלקים ותחבורה חכמה והמכון הישראלי לחדשנות ובתמיכת משרד הכלכלה והתעשייה.

 

מערך הנספחים הכלכליים של מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה, בשיתוף מכון היצוא גייסו מעל 200 אורחים שמגיעים לאירוע. לאורחים נקבעו מעל 300 פגישות עסקיות עם חברות ישראליות מובילות בתחום התחבורה החכמה, סיורים מקצועיים בחברות מהתחום ופגישות עם גורמי ממשל רלוונטיים ממשרדי הכלכלה והתעשייה, התחבורה, רשות החדשנות ועוד. המבקרים הרבים מחו״ל יקיימו את הפגישות העסקיות במתחם פגישות מיוחד שהוקצה לטובת האירוע.

 

במהלך הכנס יוצגו הזוכים בפרס ראש הממשלה לחדשנות בתחום תחליפי דלקים ותחבורה חכמה, על שם אריק ושילה סמסון. הפרס בשווי מיליון דולר הינו הפרס הכספי הגדול ביותר בעולם לחדשנות בתחום האנרגיה החלופית בסקטור התחבורה. הפרס יוענק בגין חדשנות מדעית וטכנולוגית פורצת דרך בתחום המחקר והפיתוח של טכנולוגיות בתחום אנרגיה חלופית המקטינות את השימוש העולמי בנפט בתחבורה.

 

שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן: ״תעשייה חזקה וחדשנית היא תעשייה תחרותית מבוססת ייצוא ומשרד הכלכלה ימשיך לפתח את תעשיית האוטומוטיב הישראלית ויסייע לחברות הישראליות לייצא את הפתרונות שלהן ללקוחות ברחבי העולם ולהצעיד את הכלכלה הישראלית קדימה. ישראל היא מקור לחדשנות, מו״פ ופריצות דרך טכנולוגיות ומהווה מוקד עולמי של תעשיית התחבורה החכמה, המושכת אליה עניין רב מכל העולם. בשנת 2017 לבדה עמד היקף גיוסי ההון וההשקעות בתעשייה זו על כ-750 מיליון הדולר, עם מגמת עלייה יציבה לאורך העשור האחרון. משרד הכלכלה והתעשייה ימשיך לקדם את הסקטור בשווקים בינלאומיים תוך חיזוק והרחבת הקשרים הכלכליים עם שותפות הסחר של ישראל״.

 

ד״ר ענת בונשטיין, ראש מנהלת תחליפי דלקים ותחבורה חכמה במשרד רה״מ: ״הוועידה השישית של ראש הממשלה בנושא תחבורה חכמה תתמקד השנה בכל הקשור להטמעה של טכנולוגיה וקונספטים חדשניים. עברנו את שלב "דיבורי החזון" וכעת אנו מציגים את המקום המוביל של ישראל בכל הקשור לחדשנות ומדיניות הטמעה. הועידה לא רק תציג את הסטטוס  העכשווי בעולם התחבורה החכמה, אלא לא פחות גם תעסוק בעתיד הקרוב בכל התחומים: מרכב מקושר ועד הרכב האוטונומי. מטרת הוועידה היא למצב את ישראל כמפגש של מקבלי ההחלטות מהבכירים בתעשיית הרכב והתחבורה הבינלאומיים, והיא תספק הצצה למהפכה ולשינוי הדינמי שעובר התחום. ההתעניינות העולמית בוועידה השישית מחזקת את מקומה של ישראל כמשתתפת פעילה בשינוי העולמי בתחום בתחבורה החכמה ותחליפי הדלקים.

 

אוהד כהן, מנהל מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה: מערך הנספחים הכלכליים שמפעיל מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה עבדו במרץ על קידום התערוכה וארגון משלחות, חברות ודוברים אשר יגיעו לארץ להשתתף בתערוכה. ליבת העשייה של הנספחים היא לחזק את הקשר של התעשייה הישראלית בעולם על מנת לסייע לחברות ישראליות לפרוץ לשווקים הגלובאליים ובמיוחד מול סקטורים שבהם ישראל בעלת יתרון מובהק כמו אוטומוטיב. התערוכה מהווה נקודת שיא של פעילות מתמשכת, רב שנתית שבה נרקמים שיתופי פעולה בין הנספחים הכלכליים וגורמים מובילים בחו״ל. אנו מעודדים את החברות הישראליות להשתמש במגזין האוטומוטיב הייעודי שהפיק מינהל סחר החוץ ולפנות לנספחים הכלכליים בתחום זה ובתחומים נוספים״.